Ook lelijke wedstrijden moet je winnen

Football Factory 1

Phaedon den Broeder
Benoit Moullet
Sem van Aalst (penalty)
Jonas Boukhedmi
Benoit Moullet
Keown de Koning

26 februari 2022 14:30

G.H. Frikken

Sportpark Gruttolaan
Gruttolaan 13
2396JB
KOUDEKERK AAN DEN RIJN

Opstelling

Dit wedstrijdverslag is geschreven door Ronald Rosdorff namens Leiden Amateurvoetbal

Met vorige week een goed resultaat en dito veldspel in de rugzak trad Koudekerk zaterdag aan tegen het Leidse Football Factory dat vorige week een punt wist te behalen tegen MMO. Koudekerk heeft het vaker heel lastig tegen Football Factory en dat was vandaag niet anders. De Leidse ploeg hield de ruimtes heel klein en Koudekerk speelde in een te laag tempo en was te slordig aan de bal om de Leidenaren uit elkaar te spelen. Sterker nog, de studenten konden met enige regelmaat uitbreken om via de snelle Benoit Moullet gevaar te stichten. Koudekerk had het knap lastig met de deze tactiek. In het begin was de wedstrijd onder controle door de bewoners van de Gruttolaan, maar langzamerhand kantelde de wedstrijd en kon Football Factory regelmatig een speldenprik uitdelen.
Er gebeurde niets of nauwelijks iets voor de beide doelen maar toen iedereen al dacht aan een lekkere versnapering in de kantine kregen de Leidenaren twee goede mogelijkheden maar het vizier stond niet op scherp.

Dat gold na de thee ook voor Yvar de Groot. Hij kreeg twee opgelegde kansen maar wist deze niet te verzilveren.
 De lastig te bespelen Joep van Tulder was zeer sterk aan de bal en leverde een paar puike voorzetten af waar niet van geprofiteerd kon worden. En dan weet je het, valt ie aan de andere kant. Ineens dook Moullet op in de vijandelijk zone en passeerde Roy Dorrepaal met een diagonaal schot in de verre hoek, 0-1 en op dat moment niet eens onverdiend.

Verweij en Labots grepen in en wisselden aanvallend door zowel Olaf Bakker als Dylan de Wit in te brengen en toch wat opportunistischer te gaan spelen.
Achterin een verdediger minder en vier aanvallers in de frontlinie. Dat leverde rendement op, uit een voorzet van Van Tulder kopte Mike van Velzen de gelijkmaker in de bovenhoek achter de dappere Leidse doelman Gijs Minnema die zich de gehele wedstrijd al kranig weerde, maar nu kansloos was.

Koudekerk speelde alles op alles en duwde de studenten steeds verder naar achteren. Een van richting veranderd schot van Sander Schmand, in de dying seconds van de wedstrijd leverde een corner op. De bal werd voor de goal gebracht en eigenlijk was de echte kans al voorbij toen Van Velzen bij de achterlijn ten val kwam. Volgens scheidsrechter Gerhard Frikken werd Van Velzen onreglementair gevloerd dus die wees gedecideerd naar de stip. Tot grote ontzetting van alle spelers van Football Factory. In de consternatie die toen ontstond, gaf de leidsman rood aan Van Tulder (VVK) en Boukhedmi (FF).

Uw verslaggever heeft vanuit zijn positie niet kunnen waarnemen of Frikken terecht naar de stip wees evenals het ook niet waar te nemen was of de rode kaarten terecht werden gegeven. Feit is wel dat toen de kruitdampen waren opgetrokken, er zichtbaar werd dat Sem van Aalst achter de bal stond om de strafschop te nemen. Hij deed dat onberispelijk met de 2-1 tot gevolg. Niet veel later floot Frikken voor de laatste keer en haalde de thuisploeg opgelucht adem en verlieten alle bij Football Factory betrokken mensen gefrustreerd en teleurgesteld het veld. Op zich begrijpelijk want de Leidenaren hadden vandaag meer verdiend dan ze kregen.

Pieter van Schie zei na afloop: “Krijgen weer complimenten, maar we hebben punten nodig”. Trainer Verweij was uiteraard content met de drie punten, wil graag in de race blijven als achtervolger van de twee bovenste ploegen.

Klik hier voor de foto's
Bekijk hier het volledige interview met Jarno Verweij via Studio Alphen
Bekijk hier het volledige interview met Mike van Velzen via Studio Alphen