Spectaculair gelijkspel J011-1

2396JB
KOUDEKERK AAN DEN RIJN
tel. 071-3413457

Afgelopen zaterdag speelde de J011-1 de thuiswedstrijd tegen Alphia J011-3. De eerdere 2 ontmoetingen werden verloren in Alphen vooral omdat er slap werd begonnen door Koudekerk waarna de opgelopen achterstand niet meer ongedaan gemaakt kon worden.

Het kunstgrasveld was nog helemaal wit maar de opkomende zon maakte een hoop goed. De weersomstandigheden waren geweldig. Helaas miste wij vandaag Sven en Benjamin vanwege het bekende rondgaande virus. Bjorn was bereid de J011 uit de brand te helpen waardoor er gelukkig toch nog gevoetbald kon worden.

De eerste helft was aardig in evenwicht toch kwam Alphia op voorsprong. Na een prima individuele actie en steekpass van Tieme maakt Colin heel koelbloedig de terechte gelijkmaker op het score bord. Hierna raakte een speler van Alphia geblesseerd en wilde de leider van Alphia stoppen met voetballen want ze konden nog ‘kampioen’ worden en het was hun beste speler. Als je de regels en wedstrijdprogramma had bekeken speel je maar 3 of 4 wedstrijden en de competitie zou niet worden afgemaakt dus waarom niet gewoon doorspelen en leider Arjen van Koudekerk haalde ook gewoon ook 1 speler van het veld. 2 minuten later  was het alweer 8 tegen 8 dus paniek om niks lekker voetballen en plezier maken met de mannetjes dat is het belangrijkste.

De geblesseerde jongen scoorde daarna vlak voor de rust de 1-2 voor Alphia. In de rust zorgde de limonade moeders en de zusjes van Haron uitstekend voor de jongens waardoor iedereen weer met voldoende vocht de tweede helft kon spelen.

Vlak na de rust knalde Tieme keihard diagonaal de dik verdiende gelijkmaker tegen de touwen 2-2. Wat er hierna gebeurde vanuit de leider van Alphia was Alphia onwaardig de uitstekende leidende scheidsrechter en jeugdspeler van de J017 werd bejegend om meer vrije trappen te geven waarna hij riep die boeren kunnen alleen maar hakken en schaven. Nadat een speler van Koudekerk op een enkel ging staan en de scheidsrechter terecht floot voor een overtreding zei hij ook nog wat persoonlijks tegen onze speler van 9 jaar wat het verslag niet waard is om te vermelden.

Laat ik het zo zeggen als onze Koudekerk leider dit gehoord had waren wij van het veld gestapt. Dit was voor ons echt in de buiten categorie. Onze eigen leiders Joris (vandaag helaas afwezig) en vooral Arjen zijn fanatiek maar om een 9 jarige jongen zo te benaderen en vooral uit te schelden verdient alles behalve de schoonheidsprijs.

De sportieve revanche werd wel genomen want na een schitterende voorzet van Tieme schoot Colin onberispelijk na het aannemen van de bal de 3-2 voorsprong tegen de touwen. Helaas lette Koudekerk even niet op waarna Alphia de overigens wel verdiende 3-3 scoorde.

Bij het nemen van de strafschop kon de leider niet laten om opmerkingen te plaatsen als zij hebben al keer verloren en wij hadden 8-2 ofzo moeten winnen. De andere leider van Alphia was overigens een prima voorbeeld en vooral bezig met zijn eigen team. De spelers onderling was niks aan de hand en de uitslag was in mijn optiek ook dik verdiend een schitterend en spectaculair potje jeugdvoetbal wat goed aan elkaar gewaagd was.

Na afloop in de app van de J011 ging het terecht over de leider van de tegenstander terwijl onze spelers maar ook die van Alphia een meer dan leuke en goede pot voetbal op de mat hadden gelegd. Zonde en hopelijk leert deze meneer ook van zijn optreden want wij hoorde later dat dit wel vaker gebeurd is bij deze leider bij andere tegenstanders. Fanatiek zijn mag maar daar horen wel bepaald normen en waarden bij in mijn optiek want het gaat vooral om plezier maken en dat de spelers onderling lekker kunnen voetballen!!! Nu overheerst toch een rot gevoel door 1 meneer die zichzelf wat minder in de hand had en zelfs de spelers van nog geen 10 jaar ontdaan van het veld heeft laten afgaan door zijn taalgebruik tegen een 9 jarige die zelf bij volwassenen niet passend had geweest….

Bjorn dank voor het helpen wij hebben genoten van je inzet en voetbal.