J011-1 als koploper de winterstop in

2731BS
BENTHUIZEN
tel. 079-3436571

Afgelopen zaterdag vertrok de J011-1 om 7:40 uur vanaf de parkeerplaats aan de Gruttolaan richting Benthuizen om daar tegen de plaatselijke voetbalclub BSC’68 aan te treden. Er werd dus vroeg verzameld in het donker en wat opviel dat er maar 1 moeder aanwezig was. Deze moeder ging wel mannentaal spreken zoals zij het zelf verwoorden.

De voorbereiding op deze wedstrijd begon al op de app zondagmiddag want door alle corona maatregelen mag er natuurlijk na 17 uur niet meer getraind worden. De vaste ‘maandag’ trainers Joris en Arjen waren verhinderd door hun werkzaamheden maar gelukkig was Maurice bereidt de jongens onder handen te nemen (dank nog daarvoor). Zal er sprake zijn van een Maurice effect?

Trainer Joris ging een weekend naar Valencia de zon opzoeken. Hierdoor was naast Joris ook onze spelverdeler Sven afwezig. Uiteindelijke gingen wij met 8 jongens naar BSC lekker makkelijk hoeft er ook niet gewisseld te worden.

Vlak voor we vertrokken naar Benthuizen vroeg Said hoever is het eigenlijk rijden want ik moet nog tanken? Waarop Arjen antwoorde het ligt ergens net onder Rotterdam…Said begon hem even te knijpen maar gelukkig was het maar een kleine 10 kilometer waardoor zijn bus ook Benhuizen haalde en hij met een gerust hart op de terug weg de tank vol kon gooien.

Het leek wel een avondwedstrijd want de verlichting moest aan voor de warming up en het eerste deel van de wedstrijd. Koudekerk begon erg dominant en mooie combinaties volgde al snel. De 0-1 en kon niet lang uitblijven en die kwam al gauw via Dion die schitterend samenspel voorafgaand van de hele ploeg beloonde door de bal diagonaal en onberispelijk in de kruising te schieten. Was echt schitterend overgespeeld door de mannen van de J011-1.

De eerste helft was eigenlijk eenrichtingsverkeer naar de goal van BSC’68 toe. Al gauw volgde er nog meer goals via een eigen goal van BSC, Dion en 2x Colin waardoor er met een 0-5 ruststand gerust kon worden.

In de tweede helft werd nog veel gescoord. Maar 1 moment wil ik dit verslag niet onthouden een geweldige voorzet van Benjamin op Tieme, die hoefde de bal alleen maar langs de keeper te tikken maar schoot finaal over de bal heen. Gelukkig stond Colin erachter en kon dit ‘overstapje’ van Tieme gelukkig toch nog afstraffen. Tieme kreeg gelijk van zijn vader te horen ik hoop dat Feyenoord net zo afwerkt morgen tegen FC Groningen…..

Uiteindelijk scoorde Tieme nog wel 3x, maar dat deed zijn cluppie Feyenoord niet gisteren in Groningen ondanks 24 doelpogingen (uitstekend voorgedaan Tieme J).  Naast Tieme scoorde in de 2de helft ook nog 3x Colin, 2x Benjamin (zeker zijn eerste treffer een juweeltje) en 1x Dion. BSC een super sportieve ploeg scoorde ook 5x waardoor er uiteindelijk 5-14 einduitslag was.

In de stand op de KNVB site staat 6-13 maar wij hadden rij-opa en tussenstand houder Koos bij ons en die ontgaat geen goal waardoor wij zeker weten dat dit de einduitslag is. Uiteindelijk ging iedereen met veel plezier van het veld en daar doen we uiteindelijk voor. Complimenten aan de J011-1 spelers die gemiddeld allemaal 9 jaar zijn en vaak spelen tegen jongens van 10 of 11 jaar.  Als je dan als koploper de tweede fase mag afsluiten is natuurlijk erg knap. Kampioen mogen wij ons eigenlijk niet noemen omdat er tegenstanders zijn met minder gespeelde wedstrijden maar voor ons zijn jullie allemaal kampioenen!!!

Wij hopen a.s. zaterdag nog op een oefenwedstrijd maar een verslag zal dan niet volgen. Namens de J011-1 wensen wij iedereen fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar!!!