Keert het tij eindelijk voor de veteranen ?

Koudekerk 35+1

Rijnstreek 35+1

19 maart 2022 12:00

G. de Jong

Sportpark Gruttolaan
Gruttolaan 13
2396JB
KOUDEKERK AAN DEN RIJN

Vandaag stond de derby tussen Koudekerk en Rijnstreek op de kalender.
Onder een dun zonnetje en een fris windje werdt de strijd begonnen op het 3e veld ( de knollentuin)
Al snel bleek dat ook bij de FC Rijnstreek de leeftijds roest had toegeslagen.
Was dit enekele jaren terug nog een geduchte tegenstander, waar wij zeker niet altijd makkelijk wonnen.
Nu bleek dat de sleet toch ook aardig op dit team zat.De haren wat grijzer, de knieen wat strammer en de conditie ook wat minder.
Gedurende de gehele wedstrijd hielden de teams elkaar in evenwicht, weliswaar met een licht voordeel voor de veteranen van Koudekerk.
Adriaan Boer wat is mijn ogen de man van de match. Hij hield de deur achterin perfect op slot tot bijna moedeloosheid van de spits van Rijnstreek.
Zo sleepte de wedstrijd zich voort richting een bloedeloze 0-0 met als enige hoogte punten een goed fluitende scheidsrechter Bert de Jong ( ik zeg 20,- uit de pot en een scheidsrechtertenue bestellen bij Aliexpress 😍) en 2 korte speelbeurten van Joep en Chris.
Terwijl iedereen in gedachten al bij een koud biertje met een stukje kaas zat was daar in een keer als een duvel uit een doosje Michel Duiker die in de laatste 2 minuten de 1-0 in schoot en de 3 kostbare punten voor Koudekerk binnen sleepte.
Weliswaar geen man of the match, maar wel match winnaar.
Gelukkig was scheidsrechter Bert de Jong zo bijdehand om vervolgens op tijd af te fluiten. Niet te geloven 3 volle punten en van die hatelijke laatste plaats af.
De 3e helft bestond dit keer uit een overvloed aan luxe. Champagne, heerlijke meurkazen en knapperige nootjes stonden voor ons klaar op onze eigen veteranen bar achterin de kantine.
Dan zie je ineens ook allemaal spelersvrouwen verschijnen die blijkbaar gelokt door de champagne in grote getalen naar de kantine waren gekomen.
Dankzij de bijdragen van Ed Verbree, Chris Bal een onze eigen Tuur werdt dit weer een 3e helft om nooit te vergeten. Jongens ontzettend bedankt voor deze unieke 3e helft !
De 15e man