Veteranen pakken volle winst uit bij ARC

ARC 35+1

Koudekerk 35+1

9 april 2022 16:15

Sportpark Zegersloot
Olympiaweg 6
2406LG
ALPHEN AAN DEN RIJN

Op deze  zaterdag stond er weer een geweldige wedstrijd op het programma.
Om 16.15 uur uir bij ARC op kunstgras, dus we hadden er echt zin in. 😩Maar ja je bent lid van een team, dus niet zeuren, spullen pakken en en met de laatste bus naar Alphen. 🚌
Ard Potman had zijn voetbalschoenen maar eens  thuis gelaten in de hoop dat hij de hele wedstrijd in het warme bushokkie kon zitten, maar helaas er zijn altij spelers die reserve schoen bij zich hebben en ook nog in jouw maat Ard !
Met een frisse wind dwars over het veld begonnen we in een dubbele bus 🚌🚌 opstelling aan de wedstrijd en dat pakte niet onaardig uit.
ARC wist maar niet door te komen omdat het midden pot dicht zat.
Ook langs de zijkanten gebeurde er niet veel spectaculairs, dus wij kregen zomaar wat kansen in de schoot geworpen. een van deze kansen werdt beheerst afgerond door onze eigen supersub Jurjen Volmer en we stonden tot grote frustratie van ARC met 0-1 voor. ⚽
Michel Duiker kopte nog een keer op de paal, maar zijn volgende kopbal vanuit een voorzet van Davey Rijnbeek was raak. Hij kopte de bal mooi  cross langs de keeper en het was zowaar 0-2. ⚽⚽
Inmiddels bgeon het ook nog even lekker te hagelen en liep iedereen met tepels zo grrot al augurken 🥒rond, maar dat mocht de pret niet drukken.
Vlak voor de rust miste uw 15e man een hoge voorzet 🤔en de bal werdt panklaar gelegd voor de inkomende man, die Aad A. even liet lopen en toen was het in een keer 1-2.
Na de rust stroopten we mouwen nog maar eens op en ondanks de tactische wijzigingen van ARC ( doorgeschoven man) kwamen ze er nu helemaal niet meer door.
Na een schwalbe van onze spits Jurjen, liet hij zich uiterst emotioneel op zijn knieen voor de scheidsrechter zakken en smeekte hem om een penalty, maar de man was onverbiddelijk. Toen Jurjen vervolgens 2 middelvingers liet zien, mocht hij vervolgens 10 minuten in retraite in de dug out. Het kan verkeren....
Daar en tegen rende onze spitsen vrolijk 🤸‍♂️rond in de counter modus met als geveolg dat Joep van de Ploeg ( ja beste lezers u leest het goed ) de 1-3 ⚽⚽⚽kon aantekenen.
Toen Michel Duiker vervolegns ook nog de 1-4 ⚽⚽⚽⚽ maakte in een counter was de beer los ( dachten wij)
Uw 15e man meldde net aan zijn mede verdedigers dat de spisten vandaag echt los waren toen de ene na de andere blunder voor leeg doel werdt gemaakt.
Michel Duiker schoot voor een volkomen leeg doel ( de keeper van ARC lag bij de cornervlag ) de bal huizenhoog richting Leimuiden. 🤪Vervolgens werdt davey Rijnbeek in de gelegenheid gesteld om zijn eerste doelpunt van dit seizoen in een leeg doel te schieten, maar onze Davey struikelde oververmoeid  over de bal en schoot met links naast. ( nou heb ik er niet echt verstand van, maar als de bal rechts van de goal ligt dan schiet je hem er toch met rechts in 🤓of niet ) maar goed Dave een hele wedstrijd achter de kiezen is ook niet niks.
Uiteindelijk floot de scheidsrechter af en gingen wij met de volle winst terug naar Koudekerk en dat hadden wij van te voren niet bedacht. Gelukkig reed er nog een late disco bus richting ons dorp zodat we nog net 1 biertje 🍺voor de 3e helft konden drinken.
Mannen zoals vorige keer al gezegd we zitten op een keer punt.
Voordat je het weet zijn we een " angstgegner " 😰 voor de top 3 en gaan we nog bakken 💯met punten pakken !

De 15e man