Lastige tijden voor veteranen

2253ST
VOORSCHOTEN
tel. 071-5614863

Nadat de afgelopen weken tot 3 maal toe een wedstrijd verzet moest worden ivm corona perikelen binnen het team, mochten we dan eindelijk vandaag weers eens aan de slag.
Onder een lekker winterzonnetje vertrokken we richting Voorschoten.
Gemakshalve werdt de 15e man vergeten mee te nemen, maar ja dat is blijkbaar je lot als je hebt aangegeven te gaan stoppen aan het einde van het seizoen, Niemand die je dan nog mist 😎.
Maar goed aangekomen in Voorschoten kregen we gelijk al de eerste mentale klap. We moesten op kunstgras voetballen ðŸĪ‘
Dit betekent dat al die oude, stramme en niet flexibele ledematen extra worden belast, hetgeen weer leidt tot moelijk opstaan op zondag morgen.
Enfin toch maar omgekleed en de mouwen opgestroopt.
We begonnen toch nog een soort enthousiast en de lange ballen van Koen wisten onze voorhoede goed te bereiken, hetgeen al snel resulteerde in een mooi kans voor onze top spits Joep, maar helaas lopte hij te zacht, waardoor de bal niet in het doel verdween.
5 minuten na aanvang kon het eerste slachtoffer van kunstgras de dug out opzoeken. De kuit  van onze aanvoerder Ard Potman stond helemaal strak en was er klaar mee.
Theo Al stond  al te springen om in te vallen dus konden we in ieder geval met 11 man verder.
We waren de eerste helft best lekker aan het voetballen en konden redelijk partij bieden.
Na ongeveer 15 minuten maakte Michel Duiker zowaar de 0-1 en we begonnen zelfs wat hoop te krijgen.
Niet veel later ontstond er een frommel situatie voor ons eigen goal, waarbij keepeer Cokkie moest grabbelen en de tegenstander de bal de goal in frommelde. 1-1.
Na de rust werden er nog wat tactische omzettingen gedaan en gingen we weer vol goede moed aan de slag. Echter al snel begon het kunstgras en het gebrek aan wedstrijdritme  zijn tol te eisen.
Langzaam werden we achteruit gedrukt en begonnen we de grip op de wedstrijd te verliezen. Het duurde dan ook niet lang voordat de 2-1 viel. Ook kregen we nog een vrije trap tegen die Bart had moeten koppen en Cok had moeten houden, maar ja weet hoe gaat...die verdween dus strak in de kruising 3-1.
Daarna was de pijp behoorlijk leeg bij de meesten van ons, maar we konden deze stand nog wel handhaven.
Met stramme kuiten, roestige knieen en geblokkeerde liezen verlieten we dit slagveld.
Uiteraard was de 3e helft toch weer onze beste helft.
Het gerstenat stroomde rijkelijk en de bitterballen rolden vrolijk over tafel.
De harde kern deed het licht in de kantine dan ook uit.
Toen ik om 19.00 uur naar mn auto strompelde ( en niet omdat ik dronken was 😜) besfte ik dat we dit seizoen beter heineken punten kunnen gaan sparen omdat dat waarschijnlijk de enigste punten nog zijn die we dit seizoen gaan halen. Voetbal is leuk ðŸĪŠðŸ™ƒðŸ˜‹
De 15e man