Tijd grootste vijand van veteranen Koudekerk

Koudekerk 35+1

Aarlanderveen 35+1

26 februari 2022 12:00

B. Nieuwenburg

Sportpark Gruttolaan
Gruttolaan 13
2396JB
KOUDEKERK AAN DEN RIJN
tel. 071-3413457

Vandaag stond er een thuis wedstrijd tegen de nummer 2 van de competitie Aarlanderveen op het programma.
Onder een heerlijk winterzonnetje betraden we de knollentuin met de naam veld 2.
Aangezien wij over het algemeen beter tot ons recht komen in een knollentuin waren we goed gestemd en begonnen we fris aan deze wedstrijd.
Er werdt lekker gevoetbald en we konden zowaar wat druk zetten op de tegenstander.
Uw 15e man trof het deze wedstrijd wederon want zijn directe tegenstander bestond uit een stevige boeren heikneuter die uit alle hoeken en standen keihard op doel schoot, maar goed zoals gezegd we gingen er lekker tegenaan met z,n allen.
Na ongeveer 20 minuten wist inhuur kracht Martijn " Ayoub"  Oppelaar in een scrimmage achtige situatie toch de goal te vinden en stonden we zowaar met 1-0 voor.
Nico de Leeuw was inmiddels uitgevallen met rugklachten ( niet zo verwonderlijk als je vorige week 300.000 dakpannen op z,n plek heb moeten leggen) en Chris Bal was zijn vervanger.
De frustratie begon toch wat toe te slaan bij Aarlanderveen want het lukte allemaal niet zo lekker.
Uw 15e man beukte nog maar eens enthousiast tegen zijn tegenstander maar gezien het leeftijdsverschil en de robuustheid van deze jongeman moest hij dat bekopen met een paar gekneusde ribben en kon gaan douchen.
Uiteindelijk gingen we met een 1-0 voorsprong de rust in. Ongekend !!!
Na de rust werdt de druk van Aarlanderveen wel groter, maar af en toe konden wij met een counter voor gevaar zorgen.
Tijdens een van de counters maakte Michiel Vergunst zich groot binnen de 16, draaide en schoot de 2-0 binnen.
We konden het bijna niet geloven.
Naar mate de wedstrijd vertreek bleek de tijd toch onze grootste vijand te worden.
Ongeveer 10 minuten voor het einde maakte Aarlanderveen de 2-1.
Met nog 5 minuten op de klok werdt het behoorlijk spannend.
Maar de met UEFA behepte ambities scheidsrechter B. Nieuwenburg liet de volle 90 minuten uitspelen en waar we met z,n allen al bang voor waren gebeurde dan ook. 2 minuten voor tijd maakte Aarlanderveen de gelijkmaker en moesten we toch nog 2 hard nodige punten inleveren. Maar goed 1 punt tegen de nummer 2 is niet slecht, maar het had zo mooi kunnen zijn.........
Enfin van de 3e helft uw 15e man niet veel meegekregen. 2 slokken bier en een half patatje maakte hem zo misselijk ( wat een mietje ben ik toch🤑) dat hij maar naar huis is gegaan om bij te komen van al het ongemak dat gekneusde ribben geven.
Mannen ik ben er de komende tijd ff niet bij, maar ik zeg het keerpunt is bereikt en vanaf nu gaan we als de scheidsrechters een beetje mee werken, punten pakken !
De 15e man