Koudekerk herstelt zich zonder problemen

Warmunda, sv 1

Sjoerd Winkelman
Sohrab Safi
Brendan Bakker
Ties van Dam
Stan van Rijn
Brendan Bakker
Lorenzo Bito
Robert Steemers
Rens van Delft
Enno Korenvaar

16 april 2022 15:00

J. van Drunen

Sportpark Het Overbos
Herenweg 92 A
2361EV
WARMOND

Opstelling Koudekerk 1

Geschreven door Hennie Kanbier namens Leiden Amateurvoetbal

Klik hier voor de foto's

Koudekerk had weinig moeite om Warmunda terug te wijzen. Op sportpark Overbos werd met 0-4 gewonnen. Voor de moeite had de thuisploeg best een tegendoelpunt verdiend, maar de nummer drie van de ranglijst liet voor het overige vooral zien dat het niet voor niets beduidend hoger op de ranglijst staat.

De omstandigheden waren bepaald niet ideaal. De zon en temperatuur waren uiteraard meer dan welkom, maar het veld nodigde niet uit voor een gestroomlijnd potje voetbal. De bal stuiterde de hele middag op en veel spelers hadden de grootste moeite om de bal aan te nemen en te controleren. Koudekerk ging er echter wel beter mee om en gaandeweg de wedstrijd werd duidelijk dat er weinig te halen was voor de ploeg van Barry van Rijn en Remco Breuer.

Toch kreeg de thuisploeg de eerste forse kans. Na goed voorbereidend werk van Kevin van Bentem kreeg Brendan Bakker een prima schietkans, maar Roy Dorrepaal werkte niet mee aan zijn succes en hield zijn ploeg zo op de beginstand. Niet veel later was het wel raak aan de overzijde. Een strakke pass van Bas van Heerdt bereikte Joep van Tulder en die wist wel raad met de geboden ruimte. Warmunda richtte zich echter snel op en leek op gelijke hoogte te komen via Sjoerd Winkelman. Het vlagsignaal werd echter overgenomen door de leidsman en zo moest de verdediger onverrichter zaken terug naar zijn defensie.

Dezelfde speler schreeuwde zijn manschappen toe dat er wel meer beleving moest komen, want het oogde wat gezapig. Koudekerk liet inderdaad meer scherpte zien en kwam ook vaker in de buurt van de Warmondse doelman. Mike van Velzen werd een keer op het laatste moment gedwarsboomd en testte kort daarop Rens van der Zwet op diens keeperskwaliteiten. Daartussendoor had Sem van Aalst evenwel al voor 0-2 gezorgd met een droge knal die houdbaar leek.

Na de rust was het meer van hetzelfde. Warmunda bleef er wel voor strijden, maar ontbeerde overtuiging. Daarnaast kan het trainersduo al tijden niet over de sterkste samenstelling beschikken en dat is terug te vinden in de kwaliteit die geboden wordt. Koudekerk bleef makkelijker voetballen en het was wachten op meer doelpunten. Die kwamen er uiteindelijk ook. Eerst draaide Van Velzen zich prima vrij en hield hij het overzicht en zo kon Van Tulder eenvoudig binnenwerken. Een kwartier later kwam de 0-4 tot stand waarbij de rolverdeling tussen de beide aanvallers nu andersom was.

Na het kwartet doelpunten geloofde Koudekerk het wel min of meer en zo kon Warmunda nog op zoek gaan naar een eretreffer. Die kwam er niet voor de thuisploeg. Voor Warmunda zit het seizoen er wel zo ongeveer op hoewel een nieuwe reeks nederlagen nog gevaar zou kunnen opleveren, maar dan moet het wel heel erg tegenzitten voor blauw en wit. Koudekerk gaat de titel niet meer pakken, maar het lijkt erop dat de ploeg van Jarno Verweij en Gert Labots zeker nog een boel heeft om voor te spelen.