Koudekerk JO11-1 - Sportlust '46 E3

E-Pupillen (najaar), E1, 3e klasse 02

27 november 2010 9:45

Koudekerk E1 – Sportlust E3   27-11-2010

Vandaag was het dan zover. Er werd lang naar deze dag uitgekeken. We konden bij winst vandaag kampioen worden. In principe zou een gelijkspel ook genoeg moeten zijn. Maar dan zou Zevenhoven vandaag met meer dan 15-0 moeten winnen tegen Meerburg, maar dat zou wel heel onwaarschijnlijk zijn. Natuurlijk gingen we vandaag voor de volle winst. Na een relaxte voorbereiding en een goede warrming up begonnen we aan de wedstrijd onder toeziend ook van een groot aantal toeschouwers.

Het begin van de wedstrijd was voor Sportlust. Met goede tegenstand en lekkere felle duels waren ze de bovenliggende partij. Wij hadden toch wel wat last van de spanning en hadden zichtbaar moeite om in ons spel te komen. Het was dan ook terecht dat Sportlust in de vijfde minuut op voorsprong kwam na een mooi uitgespeelde aanval. We bleven hierna een beetje onrustig voetballen en kregen wel wat kleine kansjes. Rini kreeg een goede kans uit een corner van Sven, en later had dezelfde Sven ook mooie kans na een prima combinatie tussen Rini, Jan en Kenan. Ook Jan vuurde nog een schot af op de goal maar ook die ging er niet in. Je kon aan alles merken dat onze mannen vandaag iets moois konden bereiken en dat de spanning een beetje te groot voor ze was. Sportlust kreeg ook de kans om de 0-2 te maken, maar Kevin gooide zich weer als een panter voor de bal. Na een kwartier werd Sven diep aangespeeld door Jan. Sven speelde zich vrij. Hij stond schuin voor het doel en de hoek was heel klein, maar toch vuurde hij de bal diagonaal in de kruising, 1-1!! Een luid gejuich ging over het veld. Hopelijk zou deze goal ons wat meer zelf vertrouwen geven. Maar Sportlust liet zien dat ze het ons vandaag heel moeilijk wilden gaan maken. Vreemd genoeg stond deze ploeg niet zo heel hoog op de ranglijst. Toch gaven ze ons goed tegenstand. In de 20e minuut stond Kevin weer op de goede plaats en wist de 1-2 te voorkomen. Vlak voor rust ging Kenan door over de linkerkant. Speelde twee man aan de zijlijn uit. Gelukkig voor ons zag de scheidsrechter niet dat de bal over de zijlijn was. Kenan ging door en speelde nog twee man uit en kwam vrij voor de keeper. Met een mooi geplaatst schot schoot de de 2-1 binnen!! Met deze stand gingen we ook de rust in.

Tijdens de rust werd er op gehamerd dat we ons eigen spelletje moeten spelen en moeten genieten van de wedstrijd en alle mensen langs de kant. De tweede helft was nog geen twee minuten oud toen Sportlust met een rake kopbal de 2-2 wist te maken. We hadden gehoopt dat we snel de 3-1 zouden maken, maar nu zou het alleen maar spannender worden. Gelukkig bleven onze mannen er wel voor knokken. Er waren veel kansen, maar Sven, Kenan en ook de geblesseerde Jarno hadden hun vizier niet op scherp staan of mistten een beetje geluk. Tussendoor stond ook Kevin nog even een bal uit de goal te werken alsof hij een echte prof is! De spanning werd groter en groter en het spel golfde op en neer. Tien minuten voor tijd stak Kenan met de bal aan de voet het hele middenveld over, speelde twee man uit en schoot de bal hard tegen de touwen!!! Wat een ontlading zowel in het veld maar ook zeker daarbuiten, 3-2! Dit was de bevrijdende treffer. Het leek wel of alle schroom van de mannen afviel en we begonnen te voetballen zoals we het hele seizoen al gedaan hadden. Met leuke combinaties wisten we elkaar ineens weer te vinden. Er waren mooie kansen voor Sven en Bradley na prima aanvallen.  Uit een korner van Jan wist Sven in de 45e minuut de 4-2 binnen te koppen. De volgende aanval was weer raak! Jan ging prima door op links en gaf de bal panklaar voor op Sven die er alleen nog maar tegenaan hoefde te lopen. 5-2. In de laatste minuut herhaalden we deze aanval alleen was de aangever Sven en de doelpuntenmaker Jan. Zo werd het uiteindelijk toch nog 6-2 voor Koudekerk E1 en was het kampioensschap binnen!!! De scheidsrechter floot voor het einde van de wedstrijd en een groot feest barstte los!!

Na de penalties werden we door Henk Griffioen en Diana de Jong van het jeugdbestuur gefeliciteerd met deze prachtige prestatie. Want we zijn ONGESLAGEN kampioen geworden met een geweldig doelgemiddelde van 77-18. We kregen van de het bestuur allemaal een cadeau. We mogen met zijn allemaal een cadeau en van onze sponsor  “Vlechtbedrijf Goudkuil” mogen we met zijn allen wat leuks gaan doen. Hierna gingen we met zijn allen naar de kantine waar de champagne lekker smaakte. Van het bestuur kregen we ook nog een welverdiend patatje en een flesje drinken angeboden.

Jongens wat hebben we van jullie genoten deze eerste seizoenshelft. Ongeslagen kampioen worden  is niet zomaar iets, Dat hebben jullie met zijn allen voor elkaar gekregen en dat verdiend een groot compliment!! Als we heel eerlijk zijn hadden we dit aan het begin van het seizoen nooit verwacht. Jullie zijn een heel hecht team geworden en hebben alles voor elkaar over. JULLIE ZIJN ECHTE KANJERS!!!  GEFELICITEERD!

Hier staat een groot fotoverslag
er zullen nog meer foto's online komen en als het goed is ook nog een filmverslag

Groetjes van jullie leiderd en trainers