Koudekerk heeft groepswinst in eigen hand

GHVV'13 1

Sem van Aalst (intikker)
Jordi Breestraat
Morris Gelderland
Danny van der Spuij
Tom Gardenier
Evert-Jan Schoenmakers
Andy Kruik
Dylan de Wit (schot)
Andy Kruik
Stijn van den Berg

Mannen KNVB beker Amateurs poulefase Groep 2 06

11 september 2021 14:30

W.J. Boer

Sportcomplex Guldeland

Opstelling Koudekerk 1

Na het gelijke spel vorige week tegen Dilettant, trad de ploeg van Verweij en Labots vandaag aan tegen het recent opgerichte GHVV '13. Na een moeilijke beginfase nam Koudekerk steeds meer het voortouw in de wedstrijd. Dit resulteerde in goede mogelijkheden voor Sem van Aalst en Yvar de Groot, maar beide pogingen waren een gemakkelijke prooi voor de doelman van de thuisploeg. In de 24e minuut stond dan alsnog de 0-1 op het bord na goed voorbereidend werk van Mike van Velzen. De spits - die als een ware buitenspeler een lage voorzet gaf op Sem van Aalst - had de pech dat de keeper ertussen kwam. De doelman kon de bal echter niet klemmen, waardoor Van Aalst de gevierde man was aan Koudekerkse zijde na een schot tegen de touwen. Ondanks het overwicht bleven echte kansen in het restant van de eerste helft uit.

De tweede helft begon met een sterk gewijzigd elftal. Spelers als Van Heerdt en Schmand - die vorige seizoenen vaste basisklanten waren - kwamen in veld en ook nieuwkomer Stan van Veen mocht 45 minuten aan de slag op de perfecte grasmat. Ook in het tweede bedrijf bleef Koudekerk de bovenliggende ploeg, maar wist het niet veel kansen te creëren. GHVV'13 wist fysiek het spel van de Koudekerkers geregeld te ontregelen, maar werd zelf ook niet gevaarlijk. Op het moment dat Olaf Bakker klaarstond om de van een blessure terugkerende Van Velzen te vervangen, had de spits nog één actie in petto. In de kleine ruimte manouvreerde Van Velzen tussen de spelers door en vond de vrijstaande Dylan de Wit. Hij wist de keeper te verschalken en zette de eindstand, 0-2, op het bord.

Door de winst heeft Koudekerk vier punten en is het daarmee koploper in de poule. Als Koudekerk volgende week wint dan is het zeker van de groepswinst. Ook bij een gelijkspel kunnen de withemden de volgende ronde bereiken.