Nare middag op De Gruttolaan

3e klasse B

26 september 2020 12:00

Zaterdag 26 september
Wat volgens de weerberichten een druilerige dag zou worden, werd er één vol zonneschijn. Achteraf was het maar goed dat de zon nog een beetje scheen anders was het helemaal een nare middag geworden. Vorige week is er een sterke teamprestatie neergezet en die moest deze week weer neergezet worden. Daar is de afgelopen week hard voor getraind.

Wie er aftrapte, dat is ons even ontschoten, maar dat maakt niet uit want dat werd naarmate de wedstrijd vorderde nog vaak genoeg gedaan. In de eerste minuut is het spel gelijk los, Floreant treedt de zestien binnen en zoekt gelijk een been om zich over te laten vallen. De scheids vindt het nog veel te vroeg voor een pingel, daar hadden wij helemaal geen moeite mee. Wel was het goed om te onthouden dat we de rest van de wedstrijd ‘’deze Suarez” niet nog een keer de kans moesten geven om zich te laten vallen. Even later in de vijfde minuut komt Floreant via wat slordig spel toch vrij voor de keeper, maar tevergeefs, Lars is er als de kippen bij en houdt ons in de wedstrijd. Koudekerk is na de openingsfase de bovenliggende partij…. Nou daar is eigenlijk niks van waar, want we spelen nog steeds als een stel schuimpies. De eerste tegengoal valt in de vijftiende minuut, drie minuten later valt al gelijk de tweede treffer. Na de openingsfase valt de wedstrijd een beetje in het slob, al blijven de kansen voor Floreant wel komen, maar ze worden niet benut.

Eindelijk kunnen we thee drinken. De jongens gaan met zware hoofden de kleedkamer in, waar Cedric een donderspeech moet houden om tot deze schuimpies door te dringen. Ook wordt er een wissel toegepast, Marf verlaat het veld voor Daan. De opstelling wordt iets gewijzigd, want er moet toch wat geprobeerd worden om deze achterstand nog om te buigen.

De tweede helft begint van beide kanten niet sterk, totdat in de 55 ste minuut Broodje plaats maakt voor Jelle. Iedereen zit op het puntje van zijn stoel, nu moet het dan echt gaan gebeuren. De topscoorder van de voorbereiding moet toch wel wat los kunnen maken. Je verwacht het niet maar dat gebeurt zeker, welliswaar voor de tegenstander, maar daar hebben we het verder niet over. Floreant stuurt de vleugelaanvaller de hoek in. Na een goede actie geeft hij de bal laag voor, Lars kan niet snel genoeg naar de grond en mist de bal die vervolgens makkelijk binnen geschoven wordt.

De laatste twintig minuten breken aan. Koudekerk wordt eindelijk wat feller en zet Floreant zelfs onder druk. Echt grote kansen blijven echter uit. TOTDAT, je gelooft het niet, Floreant uit een counter de 4-0 binnenschiet. Het zou nou toch wel eens gedaan kunnen zijn.

Koudekerk weet deze achterstand niet meer goed te maken en druipt af naar de kleedkamer, waar overigens netjes de coronaregels worden gehanteerd, klasse garsten!!!

Zaterdag 3 oktober staat de wedstrijd Koudekerk 2 – Sportlust 3 op het programma. Laten we hopen dat we hier wel de volle buit kunnen pakken.