Koudekerk met gemengd gevoel uitgeschakeld in de beker

KMD

Yavri Metehan
Bradley Meijer
Thiemo Fidder
Jordy Navarro
Dylan Groen
Sam Haghighat
Cyrus Haghighat
Arend Balijon
Vinnie Vrolijk

12 september 2020 14:30

Farhane, M. (Mohammed)

Opstelling

Dat de beker geen prioriteit had bij Koudekerk was bekend. Maar nu de tweede ronde zo dichtbij leek, was de uitschakeling toch wel teleurstellend voor de thuisploeg. Zeker gezien er twee keer niet was verloren van een derde klasser en het zelfs tegen beide ploegen de kans had om te winnen.

De bezoekers KMD leken in het afgebroken seizoen op weg naar de tweede klasse toen corona roet in het eten gooide. Dat ze daar weer toe in staat zijn was duidelijk te merken. Vooral voor rust had de thuisploeg het moeilijk. Het miste al de nodige sterkhouders en zag in de warming up Sander Schmand afhaken. Schmand werd vervangen door Jan Boogaards waardoor er wel een heel jonge basis overbleef met vier basisspelers van na de eeuwwisseling. Het was dan ook geen wonder dat de bezoekers de bovenliggende partij waren voor de rust. Het noopte Koudekerk doelman Roy Dorrepaal tot het nodige werk waarbij de redding op de vrije trap van KMD-aanvoerder Jesse de Waard tot het nodige applaus noopte. Aanvallend kon de thuisploeg geen vuist maken tegen de sterke verdediging van KMD.

Na de rust was dit anders, Joep van Tulder had de plaats van Joeri Goudkuil ingenomen en hierdoor kreeg Koudekerk aanvallend wat meer body. Zo kwamen er kansen voor Jan Bogaards, die een teenlengte te kort kwam en Joep van Tulder schoof liggend net voor langs. De slotfase was hectisch. Koudekerk rook kansen en ging meer op de aanval. Olaf Bakker loste Jan Bogaards af en kreeg al snel de kans om Bas van Heerdt te bereiken maar de inzet van de gelegenheidsspits werd gepareerd door Odens van der Zwam in het doel van de bezoekers. Zo, kroop de wedstrijd naar het einde en na het laatste fluitsignaal van scheidsrechter Farhane was er zelfs sprake van teleurstelling bij de thuisploeg.

Natuurlijk was de beker geen doel voor ons, maar als je zo dicht bij bent had het leuk geweest een ronde verder te gaan. Je weet nooit wat je voor tegenstander je treft. Maar de competitie is belangrijker en die begint zaterdag met een uitwedstrijd bij Football Factory. Jarno Verweij was na afloop meer dan tevreden. "We misten de nodige spelers die bepalend zijn, het is alleen maar mooi om dat de vervangers zich zo laten zien" aldus Verweij die uitkijkt naar de competitiestart.