Alphense Boys E2 - Koudekerk JO11-1

E-Pupillen (najaar), E1, 3e klasse 02

20 november 2010 8:30

Alphense Boys E2 – Koudekerk E1  20-11-2010

Vandaag alweer de negende wedstrijd van de competitie. Nog drie finales te gaan en er  moet weer gewonnen worden om een eventueel kampioensschap te kunnen vieren met de Toppers. Vandaag was Jarno afwezig. Hij zat in Belgie maar werd via een live sms verbinding op de hoogte gehouden door Koos en Edwin. Omdat Berend de laatste weken niet helemaal fit is doet Koen van de E2 vandaag ook met ons mee.

We wisten niet helemaal wat we vandaag voor tegenstand konden verwachten. De leider van Zevenhoven had ons wel gezegd als we zo zouden spelen dat we geen tegenstand hoeven te verwachten, maar met Alphense Boys weet je het nooit. Dat zijn vaak gewoon goed voetballende ploegen.

Van de aftrap af proberen de Boys ons onder druk te zetten.

Ze beginnen lekker fel aan deze wedstrijd. Wij spelen deze competitie ook gewoon leuk voetbal dus het begin was een beetje aftasten. Koen liet zien dat hij een goede voetballer is. Met slimme pasjes weet hij steeds de bal in de ploeg te houden en is ook bij veel aanvallen betrokken. In de zesde minuut zorgt hij zelfs voor de openingstreffer. Rini gaat goed door door het midden en geeft de bal af op Koen. Voor hem was het een koud kunstje om de bal in de goal te schieten. 0-1! Alphense Boys bleef toch nog kranig tegenstand bieden. Kevin moest twee keer handelend optreden en hield zijn doel dus keurig schoon. Ook voor ons waren er wat kansen. Rini en Jan hadden hun vizier even niet op scherp staan. Onder toeziend oog van Paul Bahlmann, kregen wij meer kansen. Na een kwartier ging Sven van eigen helft op avontuur. Hij sneed met een mooie passeer Aktie door de verdediging van de boys en ging alleen op de keeper af. Ook deze kans voor Sven was een voltreffer. 0-2. Hij vierde deze treffer met een mooie salto! Bij Alphense Boys gingen de koppies nu een beetje hangen en wij kregen meer kansen. Berend gaf een prachtige pass op Sven, maar mistte een goede kans. Ook Jan wist het doel niet te vinden na een goede pass van de goed meevoetballende Koen. Vlak voor rust ging een speler van de boys alleen op Kevin af. Kevin gooide zich als een tijger voor de bal, maar kwam wel met een blessure aan de hand uit de strijd. In de rust gaf Kevin aan teveel last van zijn hand te hebben. Rini nam zijn plaats in de goal over en Kevin ging voetbalen.

De tweede helft zou een waar doelpunten festijn worden. Al snel lag de 0-3 in het doel. Hij kwam op naam van Jan en Sven was de aangever. Onder toeziend oog van oude bekenden Tom Reyneveld en John Beunk werd het doel van de boys werd flink onder vuur genomen. Bradley en Kenan konden vrij uithalen maar de scherpte ontbrak. Koen wist met de schouder de 0-4 te maken. Berend was met een mooie pass de aangever. Kenan schoot de 0-5 binnen en Jan na een mooie Aktie de 0-6. Koen gaf een corner perfect op de stropdas van Kenan die de 0-7 maaktte. Even later kreeg Koen weer een goede mogelijkheid, maar scoren deed hij deze keer niet. De 0-8 was een prachtige uitgespeelde goal. Een combinate tussen Koen en Kenan werd door Sven binnengeschoten. Jan maaktte de 0-9. Tussendoor deed de boys nog iets terug en scoorde de 1-9. Het was echt een fase waarin iedere kans een goal was. Kenan scoorde de 1-10 op aangeven van Koen. Jan scoorde rechtstreeks uit een corner de 1-11. Alphense Boys deed nog iets terug door hun tweede te maken. Koen kreeg een publiekswissel en werd bedankt voor zijn grote bijdrage. Waarna Sven met een prachtig gemikt schot in de kruising voor het slotakkoord van deze wedstrijd zorgde.

Volgende week spelen we thuis tegen Sportlust. Winst betekend dat we kampioen zijn!! Iedereen lekker vroeg naar bed op vrijdagavond. Dan kunnen we hopelijk met zijn allen een leuk feest gaan vieren.

Groetjes jullie trainers en leiders