Koudekerk JO9-1 - Quick Boys F2

Quick Boys F2

F-Pupillen (najaar), F1, 2e klasse 01

20 november 2010 8:45

F1 wint overtuigend van Quick Boys…………

By: Jay on 20.11.2010

Vandaag moesten we thuis tegen Quick Boys. Het was een lekkere voetbaldag met zacht weer en een vochtig veld.

Voor de aanvang van de wedstrijd werd er eerst nog een foto gemaakt voor de sponsor. Toen de scheids eenmaal het fluitsignaal gaf

zagen we meteen weer een gedreven VVK die direct agressief op de bal begonnen te jagen. Dit leverde al een vroege goal op. Na 2 minuten was het Jay die een afvallende bal wist in te schieten en het net deed krullen 1-0. Na deze goal werd er niet stil gezeten door onze mannen maar werd er gelijk weer druk gezet op het doel van Quick Boys. Achterin werd er goed op de man gedekt en direct bij balbezit aangesloten waardoor het veld lekker klein werd. In de 8ste minuut was er een mooie diepte pass van Sem op Jay die vrij naar het doel kon lopen. Jay kon deze mooie pass knap verzilveren door de bal rustig langs de doelie te schuiven 2-0. Quick Boys maakte een verslagen indruk en kwam eigenlijk niet aan voetballen toe. Steeds als ze de bal wilde aannemen zat er alweer een speler van VVK bovenop. Ja dit was precies wat we wilde zien…………… In de 17de minuut was het alweer raak voor VVK. Na een mooie pass van Noah, kwam de bal bij Sem en deze schoot de bal hard langs de doelie en tekende voor de 3-0. Met deze stand werd er de kleedkamers ingegaan voor een lekker beker limonade.

In de 2e helft bleven de mannen in tegenstelling tot verleden week wel heel goed voetballen. Er werd goed vanuit de positie gespeeld waardoor Quick Boys weinig aan voetballen toe kwam. In de 24ste minuut was het alweer raak. Na een mooie voorzet van Thijs wist Jay de bal knap in te schieten en daarmee de stand op 4-0 te brengen. Met deze vroege goal in de 2e helft zakte de moed van Quick Boys waarschijnlijk in de schoenen want vanaf dat moment was de schiettent geopend. Quick Boys kwam eigenlijk niet meer op onze helft en vanuit alle kanten werd er geschoten op het doel van Quick Boys. Gelukkig hadden deze een hele goede keeper die een hoop wist te stoppen met fraaie katachtige duiken. Eerst wist hij nog een schot van Julian uit de kruising te halen en daarna ook nog een hard schot van Thijs maar in de 28ste minuut moest hij toch de bal weer uit zijn goal vissen. Het was opnieuw Jay die na een pass van Koen wist te scoren 5-0. Met mooie combinaties bleef VVK het doel opzoeken en de ballen bleven maar op het doel van de keeper van Quick Boys afgevuurd worden. In de 29ste minuut was het Sem die de bal wist te veroveren en daarna gelijk de bal op zijn pantoffel nam en de daarmee het net deed krullen 6-0. Heel af en toe was er een kleine spelde prik van Quick Boys maar dit was niet genoeg om onze achterhoede of Thomas te verrassen. In de 41ste minuut werd het zelfs 7-0. Na een mooie pass van Dimitrie, kapte Jay zijn man uit en schoot de bal achter de sterke keeper.

Dit was tevens de eindstand. Het was een mooie pot met een sterk VVK die ook zonder bal goed voetbalde. Mannen knap gedaan en blijf dit volhouden.

Groetjes van een trotse vader / trainer .