GHC F1 - Koudekerk JO9-1

... (schot)

F-Pupillen (najaar), F1, 2e klasse 01

13 november 2010 8:45

F1 wint met 2 gezichten van GHC……………

By: Jay on 13.11.2010

Vandaag moesten we uit tegen GHC. Ondanks de vele regen die afgelopen week gevallen was gingen de wedstrijden toch door. Gelukkig maar, want vorige week was het ook al afgekeurd, we hadden er dus echt zin in. Het was een belangrijke wedstrijd vandaag want bij winst zouden we weer aansluiting vinden bij de 1e drie. Tijdens de warming up zagen we al dat de mannen erg gedreven waren. In de vierkantjes zagen we dat de bal goed rond gespeeld, werd bij het 1 keer raken, dat beloofde dus veel goeds. Toen de scheidsrechter eenmaal floot voor het begin van de wedstrijd bleek dat wat we in de warming up zagen geen toeval was. Opnieuw werd alles waarop we getraind hadden aan het publiek getoond. Er was een hoop rust, omdat de bal vaak eerst werd aangenomen, ook werd er goed vanuit de positie gespeeld. Dit goede spel werd weer beloond met een vroege voorsprong. In de 4de minuut was het al raak. Met een mooi strak schot wist Sem de keeper te verrassen 0-1. GHC kwam eigenlijk niet aan de bak omdat de mannen goed stonden en het veld klein hielden (al moesten sommige af en toe wel wakker geroepen worden). In de 13e minuut was het alweer raak. Vanuit een pass van Julian kwam de bal bij Jay die knap uithaalde, de bal werd eerst nog geblokt door een GHC speler, maar na opnieuw uit te halen (nu met de linker stok) belanden de bal achter de keeper 0-2. GHC liet het er niet bij zitten en deed er nog schepje boven op. Maar dat mocht niet baten. VVK verkeerde vandaag in bloedvorm en brachten zelfs de ruststand op 0-3. Het was Sem die vanuit een pass van Thijs de bal vanuit de stuit op zijn pantoffel nam en de bal hoog achter de doelie schoot. Tijdens de rust spraken de ouders vol trots over de mannen. Tjonge jonge wat een beren wedstrijd, echt alles ging goed we raakte bijna niet uitgesproken en kregen de smile niet van onze gezicht. MAAR toen begon de 2e helft en geloof me dit was hele andere koek. Alles wat goed ging in de 1e helft ging slecht in de 2e. Er werd niet meer aangesloten door de achterhoede en het middenveld liep veelal voorin. Hierdoor hadden we een groot gat liggen tussen de voor- en achterhoede waardoor alle afgeslagen ballen voor GHC waren. GHC maakte hier goed gebruik van waardoor Thomas en de mannen achterin het natuurlijk erg moeilijk hadden. Thomas moest vaak aan de bak en had een paar mooie reddingen maar in de 27ste minuut was daar dan toch de treffer voor GHC 1-3. Ondanks de vele aanwijzingen kregen we de mannen niet meer aan het voetballen en bleven de kansen voor GHC komen. In de 31ste minuut was het dan ook weer raak en werd de aansluitingstreffer gemaakt 2-3. Ojee het zal toch niet gebeuren dat we dit uit handen gingen geven. De gelijk maker zat in de lucht totdat VVK in de 36ste minuut gelukkig wist te scoren. Sem deed opnieuw het net krullen door de bal over de keeper te loppen 2-4. Met nog 4 minuten te spelen leek GHC de handdoek in de ring te gooien en konden we met de 3 punten richting Koudekerk. Dit was een wedstrijd met 2 gezichten. Zo goed als men speelde in de 1e helft zo slecht was het in de 2e. Laten we maar snel die 2e helft vergeten en alleen nog terug denken aan die knappe 1e helft. Laten we de volgende keer proberen om zo de hele wedstrijd te spelen :-).

Groetjes van een trotse vader / trainer .