Koudekerk JO11-1 - Zevenhoven E1

13 november 2010 9:45

Jeffrey van Schip

Koudekerk E1 – Zevenhoven E1   13-11-2010

Vandaag stond de kraker tegen Zevenhoven op het programma. Zowel wij als onze tegenstander had in deze competitie nog niet verloren. De wedstrijd van vorige week tegen Stompwijk werd afgelast, maar Zevenhoven won met 5-2 van Woubrugge. Dus stonden ze met 1 punt voor op ons maar wel met een wedstrijd meer gespeeld. Er stond dus voor vandaag veel op het spel. Bij winst zouden we in de race blijven voor het kampioensschap, maar bij verlies zouden we het niet meer in eigen hand hebben. Moet wel gezegd worden dat Zevenhoven nog tegen het lastige Meerburg moet spelen.

Belangrijke pot dus vandaag. De afgelopen maanden hebben we er met zijn allen op lopen hameren dat we een TEAM moeten zijn willen we tot mooie prestaties willen komen. Nou met dat teamgevoel zit het volgens ons wel goed op dit moment. Dat bleek wel uit het feit dat Berend eigenlijk van de dokter het advies had gekregen om vandaag niet te voetballen, maar dat toch echt wel wilde. En de ouders van Jarno hadden voor volgende week een weekend weg gepland, als we volgende week tegen Zevenhoven hadden moeten spelen hadden te teruggekomen van hun vakantieadres om deze wedstrijd te komen spelen.  Voor ons een teken dat we met zijn allen echt op de goede weg zijn om een goed team te worden, dat alles voor elkaar over heeft!!

We begonnen deze wedstrijd vandaag lekker fel. Bradley kon een paar keer ongehinderd opkomen en een schot afvuren. Leuk om te zien dat deze teams echt door hebben dat er vandaag wat te winnen valt. Er hangt een soort spanning over het veld. Iedereen is zich bewust van zijn taak. In de 5e minuut speelt Rini Sven aan. Sven draait zich mooi vrij en stift de bal over de keeper!! Het was niet zomaar een stift. Zelfs de leider van Zevenhoven sprak vol bewondering over deze prachtige Aktie die op televisie echt niet zou misstaan. 1-0! Dit was een lekkere opsteker voor onze mannen. We bleven lekker voetballen en Zevenhoven deed dat ook wel,  maar mistte een beetje geluk en kracht voorin. In de 10e minuut ging Rini mooi langs zijn tegenstander en dribbelde op de keeper af. Gelukkig was Rini niet zelfzuchtig, want Jan stond er naast hem veel beter voor en Jan knalde de 2-0 binnen!! Wat een opluchting zeg!! Zowel in het veld, als daarbuiten!! Ook Zevenhoven kreeg een grote kans. Maar gelukkig werd de inzet door Jarno van de lijn gehaald. Hierna zag Jan zijn schot gekeerd door de keeper en ook Rini en Kenan hadden pech bij de afronding. Vijf minuten voor tijd ging Kenan alleen door de verdediging en schoot de bal onberispelijk in de verre hoek! 3-0!! Een perfecte uitgangspositie voor ons. Dankzij het feit dat we vandaag weer enorm goed als een team lopen te voetballen en niemand zijn taak verzuimd!!

In de rust spraken we met zijn allen nog even wat afspraken door. Al snel in de tweede helft lag nummer vier in de goal. Het was Rini die de bal afgaf op Jan die daar wel raad mee wist. Even later waren er volop kansen over en weer. Eerst haalde Kevin een corner van Zevenhoven prima uit de goal! Kenan schoot hard op de paal. Weer was het Kevin die zich als een tijger voor de bal gooide. Sven kreeg een grote kans op aangeven van Kenan en vervolgens weer Kevin die een prachtige wedstrijd keepte, met een prachtige redding! In de 33e minuut viel de genadeklap. Jan werd door Sven vrij voor de keeper gezet en schoot de bal in de korte hoek. 5-0! Hierna was het alleen nog maar Koudekerk wat de klok sloeg. Een kans van Jan ging net voorlangs, Sven probeerde de bal nog binnen te glijden maar kwam net tekort. Het leek vandaag wel of we onoverwinnelijk waren. Vrijwel elk duel werd gewonnen door onze mannen. De 6-0 kwam ook op naam Jan, de vandaag alles in goud zag veranderen. Nadat eerst Rini en Sven de kans gemist hadden. Ook de 7-0 kwam op naam van Jan. Het was trouwens net als de eerste goal van Sven , een goal van grote schoonheid. Of zoals Jan na afloop zelf zei:”Het leek net op een goal van Suarez!!”  Een welverdiende publieks wissel was even later het logische vervolg voor Jan. Wat speelde hij vandaag een goede wedstrijd.

Niet veel later floot scheidsrechter Jeffrey voor het einde van de wedsrijd. Mannen dit hadden we van te voren niet durven dromen. 7-0 tegen de naaste concurrent is echt fantastisch!!! We komen met zijn allen steeds dichterbij het kampioensschap. Maar we zijn er nog niet hoor!! Volgende week wacht Alphense Boys (uit), Sportlust (Thuis) en moeten we nog inhalen tegen Stompwijk (uit) Wie weet waar het zal eindigen………

Groetjes van jullie leiders en trainers