SVOW E1 - Koudekerk JO11-2JM

Koudekerk JO11-2JM

E-Pupillen (najaar), E2, 5e klasse 02

13 november 2010 10:00

Ondanks de vele regen van de afgelopen week gaat de wedstrijd op zaterdag gewoon door. We spelen tegen SVOW uit Oude Wetering.

Voor het eerst sinds tijden zijn we ook weer compleet, geen blessures (of het moet de enkel van Wessel zijn) en geen afzeggingen.

Koen is vandaag onze aanvoerder en we spelen in de inmiddels zeer vertrouwde opstelling.

Helaas zal ook deze wedstrijd niet de boeken ingaan als de wedstrijd waarin onze helden de eerste overwinning in deze najaarscompetitie behaalden.

Eigenlijk worden de Koudekerkers op alle terreinen afgetroefd door de veelal grotere en sterkere tegenstanders. Waarbij aangetekend dient te worden dat er bij die tegenstander een drietal dispensatiespelers (D-selectie) meedoen.  Dit vanwege een tekort aan E-spelers in  het Oude Weteringse.

Onze jongens gaan niet met volle overtuiging de duels aan en laten zich te weinig gelden in aanvallend opzicht.

Het is natuurlijk ook niet bevorderlijk om week in week uit te verliezen terwijl we verleden jaar zo verwend zijn met goed spel en mooie overwinningen!

Maar zoals het almachtige, alwetende orakel uit Barcelona  ooit zei “Elk nadeel hep zijn voordeel”

Het voordeel van deze situatie is dat we na de winterstop zeer waarschijnlijk ingedeeld gaan worden in een lagere poule waar we  -mark my words!!-  “gewoon” mee gaan doen om de bovenste plaatsen.

Overigens is het een bekend verschijnsel dat  1e-jaars e-tjes het moeilijk hebben…en laten wij nou net (op Pim na) alleen maar 1e-jaars hebben!!

Volgend jaar zullen wij dit voordeel hebben.

Toch was het niet alleen kommer en kwel; Pim heeft nog aardig wat zekere tegentreffers weten te verhinderen,  bij vlagen sneden Koen, Wessel en Thom al combinerend door de SVOW-verdediging.

De beste kans voor Koudekerk is voor Cedric  na een goede passeeractie op de achterlijn van Joost.  Helaas raakt Cedric de bal verkeerd en gaat deze naast het doel.

Achterin verdedigen Lars en Ian met alles wat in hun macht ligt maar helaas is er soms geen houden aan. De wedstrijd zal dan ook eindigen in een 7-0 nederlaag.

Vermeldenswaardig is zeker nog de slotfase waarin wij een speler van de tegenstander “te leen” kregen! Wessel ging opnieuw door zijn enkel en moest uitvallen. Vlak daarna kreeg Thom een tik op de toch al pijnlijke knie en ook hij kon niet verder.

En plotseling stonden wij dus met 6 man op het veld. De leider van SVOW bracht uitkomst en gaf Max  (sterspeler van SVOW) de opdracht om een Koudekerk shirt aan te trekken en ten strijde te trekken tegen zijn eigen teamgenoten! De arme Max werd dan ook door deze teamgenoten gedold na het laatste doelpunt van SVOW.

Hoe dan ook: een leuk gebaar van de tegenstanders…waarvoor nogmaals onze dank!!