Puntverlies met een nasmaak voor Koudekerk tegen Warmunda

Warmunda, sv 1

Brian van Noort (intikker)
Rick van der Boon
Rick van der Boon
Mike Zwijnenburg
Jasper Kortekaas
Stan van Rijn
Hamza Harmouch

4e klasse A

8 februari 2020 14:30

Smedinga, V.M. (Vincent)

Opstelling

Het spektakel van de wedstrijd in Warmond werd niet herhaald zaterdag op sportpark de Gruttolaan. In Warmond regende het niet alleen water maar ook doelpunten en bleef de teller steken op 3 – 5. Vandaag ook regen maar voornamelijk water. De eindstand van 1 – 1 was voor Koudekerk teleurstellend.

We hadden zulke goede zaken kunnen doen vandaag, realiseerde Koudekerk trainer Ronald Rosdorff toen hij naar het bord met de uitslagen keek. De trainer had gelijk, bij winst had zijn ploeg Woubrugge op twee punten achterstand gezet en had het nog maar een punt achterstand op de nummer twee Hazerswoudse Boys. Nu blijft Koudekerk, op doelsaldo vierde achter Woubrugge. Bovendien heeft het alleen nog een theoretische kans op de tweede periode.

Toch begon de wedstrijd zo goed voor de thuisploeg, al na 37 seconden kon Warmunda keeper Rens van der Zwet de gang naar het netje maken toen Yvar de Groot de Warmunda defensie veraste en zijn ploeg op voorsprong zette. Een enorme opsteker voor de thuisploeg die vlak voor de aftrap doelman Roy Dorrepaal zag afhaken met een blessure. Vervanger Mitchell Goudkuil had al een wedstrijd in het tweede elftal in de benen maar bleek zijn taak prima te vervullen. Goudkuil reageerde prima op een inzet van Kevin van Bentem en hield op dat moment zijn ploeg op de been. Dat er bij rust slechts 1 – 0 op het scorebord stond had de thuisploeg aan zichzelf te wijten. Het kreeg veel ruimte achter de Warmonds defensie maar wist daar maar zelden een medespeler te bereiken. Aan de andere kant had Koudekerk het geluk dat Daan van der Zwet een bal van de lijn kopte.

Na de rust beten de bezoekers wat meer van zich af, vooral de snelle Kevin van Bentem maakte het de verdedigers knap lastig. Bij Koudekerk sloeg even de schrik om het hart toen Mitchell Goudkuil zich leek te verstappen bij een poging een corner te voorkomen. De in alle haast opgetrommelde derde doelman Lars Goudkuil was al aan het warmlopen maar na een behandeling leek Mitchell door te kunnen. Of het met de blessure te maken heeft was niet te zeggen maar uit de corner, die Goudkuil probeerde te voorkomen, ging de doelman onder de bal door en bij de tweede paal was het Brian van Noort een koud kunstje om de gelijkmaker te scoren. Pas in de laatste twintig minuten lukte het de thuisploeg om weer wat druk op de bezoekers te krijgen. Zo was Yvar de Groot dicht bij zijn tweede treffer maar voorkwam de paal zijn heldenrol. Ook de ingevallen Dion Halfwerk probeerde het maar zijn schot bleek een eenvoudige prooi voor Van Der Zwet in de Warmondse goal.

Na afloop was Kenan Cetinkaya gematigd tevreden, we hebben er hard voor gewerkt en je kunt niemand iets verwijten. Dan moeten we maar voor de derde periode gaan. Bij Warmunda was men tevreden met het punt. We hebben een jonge ploeg en moeten nog veel leren. Er stonden vandaag drie jongens in die nog in de onder 19 mogen uitkomen. Dan is het mooi dat je bij een van de ploegen in de top een punt pakt.

Volgende week gaat Koudekerk op bezoek bij de hekkensluiter Football factory, een wedstrijd waarbij Koudekerk met drie punten huiswaarts keert zal de eerste gedachte zijn. Immers de studenten wonnen dit seizoen nog geen wedstrijd. Maar juist dan komt de eerste overwinning steeds dichterbij. Aan Koudekerk de taak omdat nog een weekje uit te stellen.