Koudekerk steelt drie punten bij ineffectief Roodenburg.

Roodenburg 1

Abdeslam Bouhchlaf (schot)
Youssef Bardaa
Glenn van Weeren
Oguzhan Yuksel
Oguzhan Yuksel
Anass Bouchnafa
Abdeslam Bouhchlaf
Carlos Francisco de Ataide e Leme Corte Real,

19 oktober 2019 14:30

Guergouri, N (Noureddine)

Opstelling Koudekerk 1

Dat voetbal niet altijd eerlijk is bleek zaterdag wel. De thuisploeg was een groot deel van de wedstrijd maar faalde in de afwerking. Koudekerk liep achter de feiten aan maar sloeg in de slotfase toe en pakte drie punten waar men, gezien het spelbeeld, geen recht op had.

De aankomende derby tegen Bernardus was iets wat als valkuil zou kunnen werken bij Koudekerk, immers het treffen tegen de overbuur hield de gemoederen binnen de selectie van Ronald Rosdorff en zijn secondanten behoorlijk bezig. Fijntjes herinnerde de trainer zijn spelers er nog maar op dat Roodenburg uit ook nog gespeeld moest worden en dat de Leidse ploeg vorig seizoen het begin van het verval was. Dat de trainer geen onzin vertolkte bleek wel uit de manier waarop Koudekerk de wedstrijd in ging. Al in de beginfase kreeg de thuisclub de kans na balverlies en kon Roy Dorrepaal ternauwernood redding brengen. De waarschuwing was niet aan Koudekerk besteed want niet veel later leed Jorin Roosenbrand onnodig balverlies en was het Abdeslam Bouhchlaf die dat afstrafte. Een goal waar niets op viel af te dingen. Wel leek het erop dat er bij de bezoekers het besef kwam dat dit niet even een potje was en dat men echt aan de bak moest. Het was niet verassend te noemen dat het aanvoerder Bas van Heerdt was die de ploegen weer op gelijke hoogte bracht. Van Heerdt is de dertig inmiddels ruim gepasseerd maar laat nog wekelijks zien van grote waarde te zijn voor zijn ploeg. Het was al zijn derde competitiedoelpunt voor de gelegenheidsspits. Helaas voor Koudekerk waren er te weinig die vanmiddag het niveau van hun aanvoerder konden bijbenen. Wie dat wel deed was doelman Roy Dorrepaal, hij was dan ook mede debet aan het feit dat de wedstrijd met de rust niet was gelopen.

Na de rust leek er niet veel veranderd, Roodenburg was feller en dook met regelmaat op in de zestienmeter van de bezoekers. Het ontbrak de thuisploeg aan schotkracht waardoor Koudekerk mocht blijven hopen op een resultaat.  Youssef Bardaa was na afloop reëel genoeg om toe te geven dat ze het zelf hadden laten liggen. Het lijkt wel of we kreupel worden zodra we in scoringskans komen aldus de aanvaller. Die soms met ongeloof had toegezien hoe zijn medespelers de bal maar niet in de goal kregen. De teleurstelling was dan ook groot toen in de blessuretijd misging voor de thuisploeg., Invaller Thom Westdijk kreeg de bal bij Cedric van der Haas en die wist tot grote verbazing van iedereen Roodenburg doelman Bastian van Stiphoudt te passeren. Bas van Heerdt was na afloop eerlijk genoeg om toe te geven dat het niet best was geweest. We zullen de komende weken het beter moeten doen als vandaag anders gaan we het nog heel moeilijk krijgen. Viel er dan niets positiefs uit deze middag te halen voor Koudekerk, buiten de drie punten dan. Jawel, het spel van jongelingen als Ian van Asch, Cedric van der Haas en de invallers Thom Westdijk en de pas zestien jarige Sem van Aalst die lieten zien dat ze nadrukkelijk aan de deur van het eerste elftal rammelen.

De drie punten komen Koudekerk heel mooi uit, de ploeg komt in verliespunten gelijk met Hazerswoudse Boys en met nog vier wedstrijden te gaan tegen ploegen die te doen moeten zijn heeft de ploeg uitzicht op de periode. Maar dan is het wel te hopen dat de spelers naar hun captain luisteren want dat het beter moet heeft iedere supporter zaterdag kunnen zien., komende week staat de kraker tegen Bernardus op het programma. Een derby die voor het eerst in competitieverband gespeeld gaat worden en zoals bekend is de stand op de ranglijst niet van belang bij een derby. Winst is het enige dat telt.