Koudekerk 1 - Valken'68 1

Mannen Zaterdag standaard, 1, 3e klasse A

13 november 2010 14:30

Durgunsu, Y.

Valken heeft het geluk van de koploper tegen Koudekerk

Voor Koudekerk was de 0-1 nederlaag tegen Valken`68 de derde op rij, toch was dit een nederlaag die een gemengd gevoel gaf. Ten eerste doordat Koudekerk liet zien dat het met de top in de derde klasse meekan maar anderzijds dat deze instelling in de vorige wedstrijden vermoedelijk zes punten zou hebben opgeleverd.

Slechts 1 wijziging had Pieter van Zoest gedaan in zijn basiself, Joep van Tulder begon op de bank en moest zijn plaats afstaan aan Stefan van Tol. Koudekerk startte fel en met goed voetbal drukte het de bezoekers gelijk in de verdediging. Binnen een kwartier had de ploeg al drie riante mogelijkheden gehad om de score te openen maar vond even zo vaak keeper Erwin van der Nagel op de weg. De defensie van de koploper had in het eerste half uur alle moeite om de Koudekerkse aanval af te stoppen, slechts een keer lukte het de bezoekers om Koudekerk terug te dringen en toen stuitte het op Michael Kneulman. Toch leek het fout te gaan toen Joeri Driebergen scoorde maar deze goal werd door de , uitstekend leidende, arbiter  Durgunsu afgekeurd wegens buitenspel. Koudekerk kreeg later nog een geweldige kans toen Oege Pennin de bal richting kruising joeg maar van der Nagel voorkwam met een reflex een achterstand voor de koploper. Vlak daarvoor had aanvoerder Emiel van der Plas zijn ploeg al gered door via zijn hak een bal van de doellijn te halen. De koploper kwam in de extra tijd van de eerste helft op voorsprong toen Richard van Heijningen, die een sterke wedstrijd speelde, onder druk werd gezet en de bal in de ploeg probeerde te houden. Herman Binnendijk kwam gelukkig in balbezit en via Simon van Leeuwen verdween de bal over de lijn. Een domper voor Koudekerk en een stand die zeker niet terecht was gezien het veldspel van de eerste helft.

De tweede liet twee ploegen zien die op de aanval speelde, en aan beide zijde stond er een doelman die een hoofdrol vervulde. Mark van Leeuwen en Bart van der Hulst zagen een bal rekelings voorlangs gaan en aan de andere kant was Michael Kneulman het die schoten van Bas Conradi en  Joeri Driebergen op fabelachtige wijze onschadelijk maakte. Naar mate de eerste helft vorderde nam Koudekerk meer risico, Joep van Tulder kwam voor Stefan van Tol en de leeg gespeelde Richard van Heijningen werd vervangen door Cedric Borgers. Vanaf dat moment ging Koudekerk achterin 1 op 1 spelen. Dat leek mis te gaan toen de snelle Herman Binnendijk weg was maar Vince van Goozen nam alle risico met een tackle binnen de zestien meter en waar heel Valken om een strafschop schreeuwde kon de ingreep van van Goozen in de ogen van Durgunsu er mee door. Koudekerk zette nog aan maar het bleef vechten tegen een muur van verdedigers. Oege Pennin zat constant met Roel heemskerk in zijn nek die alles deed om de spits van de bal te houden, het leidde tot een opstootje waarbij keeper van der Nagel het nodig vond om ver uit zijn doel Oege terecht te wijzen. Het leverde hem de enige gele kaart van de wedstrijd op. Na ruim 95 minuten floot Durgunsu, tot grote opluchting van Valken, af.

Koudekerk kreeg met de 0 – 1 nederlaag duidelijk te weinig, Valken trainer Andries Wendt sprak zelfs over “het geluk van de koploper” Pieter van Zoest zal met genoegen hebben gekeken naar de inzet waarmee zijn ploeg speelde, het enige wat hij de ploeg zou kunnen verwijten is dat het niet wist te scoren uit de ruime mogelijkheden die er waren geweest.

De nederlaag houd wel in dat Koudekerk wordt gepasseerd op de ranglijst door Kagia, Leiden zit op een gelijk aantal punten. Volgende week speelt Koudekerk de uitwedstrijd bij C.V.C. Reeuwijk, als Koudekerk met dezelfde instelling vet veld ingaat als vandaag moet het daar eindelijk weer eens drie punten kunnen pakken.

Opstelling Koudekerk: Michael Kneulman, Simon van Leeuwen, Vince van Goozen, Dennis Bos, Richard van Heijningen(81.Cedric Borgers), Bart v/d Hulst, Ruben v/d Berg©, Remco Muller, Stefan van Tol(55.Joep van Tulder), Oege Pennin, Mark van Leeuwen.

Toeschouwers:300