Gemiste kansen doen Koudekerk 2 de das om tegen Sparta

3e klasse B

16 november 2019 12:00

Opstelling

Met een aanzienlijk verschil in punten op de ranglijst startte Koudekerk 2 zaterdag tegen Sparta. Met het oog op die ranglijst zou een goed resultaat weleens heel belangrijk kunnen zijn. Na afloop was een ding duidelijk. De kansen die voor de rust werden gemist heeft een goed resultaat tenietgedaan.

Doordat Koudekerk 1 hun wedstrijd al op dinsdag avond had gespeeld kon Dennis Bos terugvallen op een aantal spelers uit het eerste elftal. Zo stonden Daan van der Zwet, Bryan van Delft en Cedric van der Haas aan de aftrap. Het kwam het tweede duidelijk ten goede. Koudekerk begon goed tegen het balvaardige elftal van de amateurtak van “de club van Rotterdam” Al binnen het kwartier stak Bryan van Delft de bal goed weg maar Bilal Mouadinne strandde op de voet van Sparta keeper Mark Sneep. Diezelfde Sneep had niet veel later weer  het geluk aan zijn zijde toen hij buiten de zestien meter de bal weg sloeg maar scheidsrechter Wiggert ten Haake ontging dit volledig. Hiermee niet alleen Koudekerk een vrije trap ontnemend maar ook voorkwam de leidsman dat de bezoekers ruim een uur met tien man verder hadden gemoeten.  Ondertussen was de wedstrijd echt losgekomen en was het een leuk schouwspel voor de toeschouwers. De grootste kansen voor rust waren voor Koudekerk, buiten de eerdergenoemde kans van Bilal had de spits nog een mogelijkheid. Oog in oog met Sneep, maar ook deze was een prooi voor Sneep. Aan de andere kant had Mitchell Goudkuil de hulp van Daan van der Zwet nodig om zijn doel schoon te houden. Een treffer kon niet uitblijven al was het zuur voor Koudekerk dat zij hem moesten incasseren. Een afgeslagen bal werd door Job van der Werff op geweldige manier binnen geschoten, maar van der Werff had nooit vrij mogen staan. Een domper vlak voor rust die Koudekerk moest slikken.

Na rust bleef het spel aantrekkelijk, Sparta begon de tweede helft sterk en kwam al snel aan een tweede treffer. Een harde lage voorzet werd door Daan van der Zwet ongelukkig in eigen doel gewerkt. Een misser die van der Zwet snel goed maakte door nog geen vijf minuten later de marge weer op een te brengen. Met een beken schot passeerde hij Sneep en maakte een resultaat weer mogelijk. De manier waarop Koudekerk de beslissende treffer tegen kreeg was wel tekenend voor het verschil op de ranglijst. Koudekerk kreeg een corner die werd afgeslagen en waar de bezoekers snel met meerdere mensen omschakelde bleef Koudekerk toekijken. Het was binnen mum van tijd dat Delano Westerink de derde treffer achter de kansloze Goudkuil schoot. Dennis Bos reageerde door Bilal Mouadinne naar de kant te halen en de net zestienjarige Olaf Bakker in te brengen. Die liet gelijk merken dat hij er was door gelijk fysiek de duels aan te gaan die veel andere hadden vermeden. Ook Jordy Griffioen en Felix Nietzman kamen nog binnen de lijnen terwijl zij met de O19 al een wedstrijd hadden gespeeld. Hiermee weer eens zien latend dat er jongens aan zitten te komen die de juiste spirit hebben. Helaas lukte het Koudekerk niet meer om de wedstrijd weer een wedstrijd te laten worden. Wel kan het terug kijken op een wedstrijd waarin zeker voor rust prima speelde. Komende weken treft Koudekerk de directe concurrenten Zevenhoven en Floreant. Met de spirit die het vandaag voor de rust liet zien zou er toch een resultaat moeten kunnen halen tegen deze twee ploegen en een stap kunnen zetten richting de middenmoot.