Koudekerk 2, niet minder dan Schoonhoven maar geen punten.

Schoonhoven 2

5 oktober 2019 12:00

Visser, M. (Mathieu)

Opstelling

Het niet doorgaan van Koudekerk 1 gaf Dennis Bos de mogelijkheid om met volledig fitte selectie aan de wedstrijd tegen Schoonhoven 2 te beginnen, Zo stonden Daan van der Zwet en Fabian Roosenbrand aan de aftrap en verdedigde Lars Goudkuil het doel na het uitvallen een week eerder van neef Mitchell. De luxe was nu zo groot dat Roy Dorrepaal als wisselkeeper op het formulier stond. Verder was er ook een basisplaats voor Sem van Aalst. Dit mogelijk gemaakt door de rustdag van de JO19. Schoonhoven had, net als Koudekerk, drie punten na de winst tegen A.R.C.4 en kan worden verwacht als een ploeg die een concurrent kan worden van Koudekerk.

De eerste helft was een beetje als verwacht, de bezoekers kregen de eerste kansjes en Koudekerk had het moeilijk in de openingsfase. Het mocht af en toe in de buurt van de goal van de bezoekers komen maar wisten niet echt gevaar te stichten. Veelal ingegeven door de verkeerde beslissing in de eindfase van een aanval. Aan de andere kant bezorgde de bezoekers Lars Goudkuil wel wat werk maar echt problemen kende Goudkuil niet. De 0 – 0 ruststand was dan ook niet iets onverwachts. De enige tegenslag was het uitvallen van aanvoerder \Daan van Randeraat na een bal te hebben aangenomen op een plaats waar je dat als man niet wilt was het lichtje compleet uit en kwam Dimitri van Remundt in het veld als vervanger.

In de rust waren Stan Kraan en Cedric van der Haas in het veld gekomen als vervangers van Bradley Duiker en Marvin Kraan. Het leverde Koudekerk vooras nog weinig op. Met nog een half uur te spelen verving Dion Halfwerk Sem van Aalst. Koudekerk wilde in deze fase duidelijk naar voren en het was dan ook zuur dat juist in die fase het fout ging. Onnodig balverlies op het middenveld leidde de openingstreffer in van Schoonhoven, balletje over de vleugels en bij de tweede paal kon hij makkelijk worden binnengetikt omdat Koudekerk op dat moment met te veel spelers in de vooruit stond. Als reactie werd Stan Kraan als extra spits naar voren gestuurd en kwam Jelle Vergunst in het veld voor Bilal Mouadinne. Met twee spitsen en veel mensen vooruit ging Koudekerk op jacht naar de gelijkmaker. Daar kwam men nog heel dicht bij toen Jelle Vergunst met een vrije trap de Schoonhoven keeper testte maar deze redde knap. Door de alles of niets opstelling waar Koudekerk toen in speelde nam het achterin een enorm risico. Dat werd het elftal dn ook noodlottig, een counter waarbij Davy Roeloffs het niet kon bolwerken tegen twee aanvallers leidde de beslissing in. Snel uitgespeeld was ook Lars Goudkuil machteloos en stond de 0 -2 op het bord. Koudekerk probeerde nog uit alle macht om iets aan de stand te doen met een spervuur aan corners en schoten maar wist niets te forceren. Zo verloor Koudekerk van een ploeg die net sterker was, misschien iets beter voetbalde maar vooral de Koudekerkse foutjes dodelijk afstrafte.

Volgende week gaat Koudekerk op bezoek bij Nieuwkoop 3, die ploeg staat nu nog met lege handen en dat zou dus ook een mogelijkheid moeten geven voor Koudekerk om punten te pakken. Als geeft dat in deze fase van de competitie geen enkele zekerheid.