Zwammerdam dendert over Koudekerk heen

Justin Bons
Koen Woudenberg
Bruce van Oostrom
Ruben de Bruin (intikker)
Justin Bons (penalty)
Mitchell Bons

Groep 2 28

7 september 2019 14:30

Velden, van der L. (Leen)

Opstelling Koudekerk 1

Een complete walk over, zo kon met de eclatante nederlaag wel omschrijven die Koudekerk zaterdag leed tegen een Zwammerdam wat zelden zo gemakkelijk zal hebben kunnen scoren. Toen de rookwolken waren opgetrokken was Koudekerk net aan de tien tegentreffers bespaard gebleven. De teller stopte bij 9 – 3

Koudekerk moeste, wanneer het nog iets wilde maken van de beker, winnen in Zwammerdam. Nu is dat al moeilijk genoeg want een winst partij van Koudekerk in Zwammerdam was de laatste jaren al even zeldzaam als sneeuw in juni. Het zou vandaag niet anders zijn. De bezoekers hadden geen enkel antwoord op het spel van de thuisploeg wat keer op keer via de vleugels gevaarlijk was. De Koudekerke verdediging, waar Ian van Asch zijn basisdebuut maakte, kreeg geen enkel vat op Koen Woudenberg en Mitchell Bons. De vleugelaanvallers van de thuisploeg waren bij iedere aanval gevaarlijk en zo stond Koudekerk al binnen tien minuten op en 2 – 0 achterstand en had het zelf nog geen enkele actie in de buurt van de goal van de tegenstander ondernomen. Dat het bij rust “slechts”4 – 0 was had het te danken aan het missen van kansen bij de thuisploeg en doelman Roy Dorrepaal die nog enkele keren wel een antwoord had op de aanval van de thuisploeg.

Na de rust was Sidney de Schepper in de kleedkamer achter gebleven en vervangen door Cedric van der Haas. Zo hoopte Koudekerk nog iets van de wedstrijd te maken maar het bleek ijdele hoop. Zwammerdam ging rustig door met wat het voor rust al deed. Snel over de vleugels, terugtrekken en afmaken. Zo zag Dorrepaal de ene na de andere aanvaller voor zich opduiken en kregen de verdedigers maar geen vat op de aanvallen van de thuisploeg. Pas in de 81e minuut, toen de stand was opgelopen naar 8 – 0 wist Koudekerk te scoren. De ingevallen Thom Westdijk bereikte Bas n Heerdt en die wist de, spreekwoordelijke, eer te redden. Niet veel later was het Westdijk die zelf zijn debuut in Koudekerk 1 nog een beetje sjoege gaf door zelf te scoren. De eindstand werd bepaald door twee penalty’s. Eerst was de thuisclub die aan mocht leggen en niet veel later was het Ricardo van Rijswijk die de einstand op 9 – 3 bepaalde door van welf meter raak te schieten.

Ronald Rosdorff was allesbehalve te spreken over de prestaties van zijn team. Ik wist niet wat ik zag, we waren veel te onrustig en als je dan al binnen vijf minuten afspraken niet nakomt door te snel toch die lange bal te spelen. Wel te spreken was de oefenmeester over de jongelingen van Asch, va der Haas en de debuterende Westdijk. Voor Thom was het mooi dat hij zijn debuut kon opleuken met een goal en een assist en van Asch deed het niet onverdienstelijk maar werd te vaak in een moeilijk parket gebracht doordat andere de bal niet wilde hebben. Dan vraag je om moeilijkheden.

Het bekeravontuur zal voor Koudekerk geen vervolg krijgen, wel moet het volgende week nog de derde wedstrijd spelen op eigen terrein tegen Alphia. De week daarna is er de competitie start met een thuiswedstrijd tegen LSVV`70 die toch als favoriet zal worden gezien in 4A. Voor die tijd is er nog een hoop werk aan de winkel voor Rosdorff en zijn staf.