Koudekerk start met bekerverlies.

GSV 1

Bryan van Delft (penalty)
Jeroen Toonen (kopbal)
Michael Henos (schot)
Nicky Ottevanger (kopbal)
Michael Henos
Marciano van Weenen
Richard Koekebakker
Enis Gashi
Hans Vergoed (schot)
Laurens Borg (schot)
Kevin de Jong
Sven de Jong
Nicky Ottevanger

Groep 2 28

31 augustus 2019 14:30

Plas van der W (Willem)

Opstelling

Een flitsende start met twee goals binnen tien minuten en niet winnen. Dat was Koudekerk zaterdag tegen de nieuw opgerichte zaterdag ploeg van GSV. Vooral na rust was de thuisploeg het helemaal kwijt en leek een zekere zege te vroeg bejubeld.

De wedstrijd begon met een respectvolle minuut stilte ter nagedachtenis aan Albert Zweeris. Koudekerks speler van de eeuw overleed op 3 augustus en daar werd vandaag nog bij stilgestaan. De stilte op het complex was indrukwekkend en liet de impact zien van het wegvallen van een Koudekerker in hart en nieren. Nadat scheidrechter van der Plas was het Koudekerk wat direct de tegenstander vast zette en dat leverde al snel resultaat. Richard Koekebakker kreeg de bal op de hand en van der Plas hanteerde de regels straf en wees naar de stip. Bryan van Delft schoot onberispelijk raak en Koudekerk kwam snel, enigszins goedkoop, op voorsprong. Drie minuten later mocht doelman Bert Jan Marchand wederom de gang naar het net maken toen Bryan van Delft voor de tweede keer trefzeker was. Het Koudekerkse publiek ging er eens goed voor zitten want de thuisploeg leek op weg naar een grote uitslag. Maar na de tweede treffer leek het over met de aanvalsdrift. Na een half uur spoelen kwamen de bezoekers terug in de wedstrijd toen Jeroen Toonen ongehinderd mocht binnen koppen en zo de rust stand op 2 – 1 bepaalde en dat was heel anders dan wat men na tien minuten had verwacht.

De supporters die na de rust iets later uit de kantine kamen zullen met verbazing naar het score bord hebben gekeken. Binnen vijf minuten na de thee hadden de bezoekers de achterstand omgebogen in een 2 – 3 voorsprong. Direct na rust had Michael Henos al de gelijkmaker achter Mitchell Goudkuil geschoten en niet veel later was het Nicky Ottenvanger die zijn ploeg op voorsprong zette. Koudekerk kwam nog wel terug toen Jorin Roosenbrand met een volley de gelijkmaker binnen schoot maar verder dan drie treffers kwam de thuisploeg niet. De bezoekers wisten de wedstrijd te beslissen door goals van Hans Vergoed en Laurens Borg. Daarna probeerde Koudekerk het nog wel maar wist het aanvallend geen vuist meer te maken. Toen Bryan van Delft ook nog uitviel na een charge van Jeroen Toonen en Koudekerk door de wissels heen was bleek de wedstrijd gespeeld.

Koudekerk verliest de eerste bekerwedstrijd en na afloop was Ronald Rosdorff verbaasd over de terugval in de tweede helft. Vooral vlak na de rust verloor Koudekerk de wedstrijd door binnen vijf minuten de voorsprong weg te geven. Volgende week gaat Koudekerk op bezoek bij Zwammerdam, de dammenaren wonnen hun eerste wedstrijd met 0 – 2 bij Alphia en kunnen bij winst Koudekerk uitschakelen voor een vervolg in de beker.