Koudekerk 1 - LSVV'70 1

Mannen Zaterdag standaard, 1, 3e klasse A

30 oktober 2010 14:30

Groenen, F.

Koudekerk verspeeld de tweede plaats.

Bij winst op hekkensluiter L.S.V.V.`70  zou Koudekerk hoe dan ook klimmen naar de tweede plaats op de ranglijst, immers Valken en B.S.C. speelde tegen elkaar en dus zou 1 van de 2 punten verliezen en Koudekerk zou bij winst de verliezer passeren op de ranglijst. Bij een gelijkspel in Benthuizen was Koudekerk, op doelsaldo, voorbij gegaan aan Valken. Hoe anders is het gelopen. Slap en inspiratieloos verloor Koudekerk van de hekkensluiter en krijgen de achtervolgers Koudekerk weer in zicht.

Koudekerk begon zonder Vince van Goozen (Weekend weg) en Nick van Houten (Geblesseerd) in hun plaats Christian Vergunst en Joep van Tulder waardoor Stefan van Tol op het middenveld kwam te spelen.  Waar de wedstrijden tussen L.S.V.V. en Koudekerk in het verleden leuk voetbal lieten zien was er in de eerste helft bar weinig te genieten voor de toeschouwers. Het mooiste moment voor in het eerste half uur kwam op naam van keeper Michael Kneulman die een inzet van Freek Jansen op formidabele wijze uit het doel wist te houden. Koudekerk wist hier maar bar weinig tegen over te stellen. De ploeg verloor te veel op het middenveld en van achteruit kwam er vrijwel geen bal bij een speler in een wit shirt. Vlak voor rust kwam dan ook de Leidse voorsprong. Een corner kon door Stijn Kalsbeek ongehinderd worden ingekopt, een treffer die zeker niet onverdiend was gezien het spelbeeld op dat moment. Vreemd genoeg kon koudekerk vanaf dat moment wel kansen creëren en winst vlak voor de rust de gelijkmaker te scoren toen Oege Pennin het goede werk van Joep van Tulder wist af te ronden.

De tweede helft was nog geen vijf minuten oud toen het mooiste Koudekerk moment van deze middag kwam, een fraaie aanval die snel en met een knappe combinatie via Oege Pennin en Joep van Tulder bij Ruben van de Berg kwam. De aanvoerder had geen moeite om keeper Thijs Mollers in het studenten doel te passeren. Maar ook Koudekerk was het niet gegeven om lang van de voorsprong te genieten want binnen vijf minuten was Wouter Jansen doeltreffend voor de bezoekers en ook hier zag de verdediging er niet goed uit. Koudekerk kon weer op zoek naar de voorsprong. De manier waarop het deze verkreeg was tekenend voor de wedstrijd. Het schot van Remco Muller leek toch zeker houdbaar, maar keeper Mollers deed eerste een stapje naar links om vervolgens lang gestrekt naar de rechterhoek te gaan. Alwaar hij net iets te kort kwam om de bal te kunnen pakken. Koudekerk kwam zo goedkoop aan de tweede voorsprong in deze wedstrijd en moest deze nu zien vast te houden. Pieter van Zoest wisselde Christian Vergunst voor Jeroen Koot en Floyd woning kwam in het veld voor Mark van Leeuwen die weinig wist te brengen tegen Hubert Meulman. Hiermee hoopte van Zoest de wedstrijd meer in handen te krijgen maar Koudekerk bleef achterin zeer onoplettend. De gelijkmaker had weliswaar nooit mogen vallen. Simon van Leeuwen kreeg een duw bij het uitverdedigen en verspeelde hierdoor de bal. Op de voorzet die volgde was er echter geen enkele Koudekerk verdediger die het Stijn Kalsbeek moeilijk maakte om de bal binnen te koppen. Dat er toen nog een treffer zou vallen hield iedereen al rekening mee, een corner vloog hard en laag voor de goal langs en bij de tweede paal stond, vogelvrij hoe kan het ook anders, Eric van de Haak die de eerste driepunter voor de studenten veilig stelde.

Koudekerk verspeeld drie kostbare punten, typisch Koudekerk volgens trainer Pieter van Zoest.  Collega Wim Mugge was uiteraard zeer in zijn nopjes, gezien het programma van de studenten, Kamerik, Haz. Boys en Woubrugge, is dit een mooie opsteker. Koudekerk kijkt uit naar het treffen met Valken over twee weken. Laat het zich eerste maar eens concerteren op Floreant, want dat is de volgende wedstrijd.

Opstelling Koudekerk: Michael Kneulman, Simon van Leeuwen (90+1 Maarten Koot), Christian Vergunst(65. Jeroen Koot), Bart v/d Hulst, Richard van Heijningen, Stefan van Tol, Ruben v/d Berg©, Remco Muller, Joep van Tulder, Oege Pennin, Mark van Leeuwen(77. Floyd Woning)

Toeschouwers: 150