Koudekerk JO19-1 - Alphense Boys JO19-3

22 september 2018 10:00

22 september 2018

Eerste competitiewedstrijd

Thuis tegen de Boys uit Alphen. Prima voetbal omstandigheden om een goede start te maken in deze competitie. Na de 4 goals van de laatste wedstrijd gaan wij vol vertrouwen tegen deze “altijd” lastige tegenstander de strijd aan. En strijd zou het worden!

De eerste 30 minuten zijn wij, zoals gewend inmiddels, de bovenliggende partij. Goed combinatievoetbal van achteruit en met veel druk naar voren. Dit levert ons al snel kansen op. In de 7e minuut, uit een prima corner van Jan schiet Ian hard op de lat. Jammer, maar in de volgende minuut krijgt Jan toch zijn assist. 8e minuut, Goal van Olaf die aan het eind van een schitterende aanval staat. Van achter, naar links, voor zestienmeter langs naar rechts, een harde lage voorzet van Jan en de goal van Olaf die zich als een echte spits goed had opgesteld voor het doel. Wat een mooi voetbal waarbij je goed kan zien dat trainen ook echt nut heeft…..

Na zo’n 30 minuten laat ook Alphense Boys zicht voor ons doel zien. Echt uit het niets krijgen zij een kans maar schieten naast. Ook wij krijgen voor rust nog een mooie kans. Vrije trap van Jan, gevaarlijk binnen de vijf-meter-gebied maar we missen helaas. Met enige moeite halen wij ongeschonden de rust want in de laatste minuut krijgt onze tegenstander een mooie vrijetrap op de rand van ons strafschopgebied. Door de goede redding van Thomas halen we de rust met een 1 -0 voorsprong.

Goed begin en zakte wat weg is de conclusie die we met z’n allen trekken in de kleedkamer.

De tweede helft ging verder waar de eerste was opgehouden. Alphense Boys bleef de beuk er in gooien en wij konden daar maar moeilijk de voetballende oplossing tegenover zetten. Toch kregen wij nog wat kansen en halve kansen. Robbert er door een mooi steekballetje van Robin weggestuurd, maar helaas struikelde Robbert en kon hierdoor niet afronden. Ook Alphense Boys kwam soms gevaarlijk voor ons doel en in de 66e minuut resulteerde dat in de gelijkmaker. Strakke voorzet werd binnengelopen. 1 -1. De laatste 20 minuten was erg rommelig zonder goed voetbal. Enige irritatie aan onze kant door te veel en te snel balverlies zorgde voor een scheldpartij van Dennis waarna hij ook nog (weer) eens het veld uitliep. Dit soort gedrag hoort niet binnen een teamsport en er zal binnenkort met Dennis gesproken worden. In het laatste deel van de wedstrijd geen kansen meer, matig gevoetbald van beide kanten en een schandalige overtreding op Sem. Deze overtreding werd maar bestraft met geel waar donker rood zeker op z’n plaats was. Net als de woorden die Dennis heeft gebruikt, hoort zo’n schop van achteren ook niet thuis op de velden.

Om toch niet al te sober af te sluiten, wil ik toch nog even een ander hoogte puntje uit de 2e helft benoemen. Een moment of fame van de grensrechter!! Een hele hoge bal gaat richting de zijlijn, over de zijlijn en daar staat de grensrechter……“balletje dood leggen” had niet beter uitgevoerd kunnen worden. Resultaat: staande ovatie van het publiek. (dacht ik te horen) Wat trainen al niet kan opleveren…..

Samengevat. Start in de competitie met 1 punt. Tegen een altijd lastige tegenstander voor ons. Met veel geleverde strijd en een geweldige (team) goal.

Genoeg zaken om er in de tweede wedstrijd vol tegenaan te gaan en voor de 3 punter te gaan.

Groetjes en tot volgende week mannen.

Peter