Koudekerk in doelpuntrijk duel ruim langs S.J.C.

SJC 1

Joeri Brinkman (intikker)
Frank Steenvoorden
Benji Broekhof
Robin Meeuwenoord
Marc Steenvoorden
Kevin Barkel
Selim Vilasaku
Ruben van den Berg (vrije trap)

18 mei 2019 14:30

Sleeuwenhoek, N.J. (Nico)

Opstelling

De laatste thuiswedstrijd van een tegenvallend seizoen voor Koudekerk was gelijk en van de beste wedstrijden die de ploeg dit seizoen speelde. De uitwedstrijd werd door de ploeg van Ronald Rosdorff nog met hangen en wurgen met 1 - 2 gewonnen maar vandaag was het zeer duidelijk wie er de sterkste was.

Waar er vooraf nog werd gedacht aan een wedstrijd die om "des keizers baard"zou worden gespeeld, in de stand was dat ook wel zo, maakte Koudekerk er een mooie middag van voor de trouwe supporters. De Noordwijkse vriendenploeg van S.J.C. speelt wekelijks in een ander samenstelling. Wij zijn een vriendenploeg waarin de een beter is dan de ander. Maar iedereen speelt even vaak, was de verklaring voor de wisselende resultaten van de kant van de bezoekers. Maar alhoewel er deze zaterdag nog niet eens een slechte ploeg door de bezoekers was meegenomen naar koudekerk was er na de rust geen houden aan voor de bezoekers. Voor de rust was het vaak gezapig maar had de thuisploeg nog de meeste intentie om wat te laten zien. Yvar de Groot was snel dicht bij de openingstreffer maar vond doelman Robin Otten op zijn weg. Even later had Otten alle geluk van de wereld dat zijn ploeg niet op achterstand kwam na paal te hebben geraakt was het een verdediger die voorkwam dat de Groot en Bryan van Delft niet tot scoren kwamen.  Na ruim een half uur spelen was het dan toch raak, van Delft liet met een fraaie halfvolley doelman Otten kansloos en bracht zijn ploeg op een terechte voorsprong. Tegenvaller was dat de gasten vlak voor de rust op gelijke hoogte kwamen en dat op een manier die tekenend was voor Koudekerk dit seizoen. Een corner ging aan iedereen voorbij inclusief doelman Roy Dorrepaal. Bij de tweede paal was het simpel binnen tikken voor Joeri Brinkman.

De tweede helft was een heel ander verhaal, vanaf de aftrap was het Koudekerk wat de aanval zocht. Binnen tien minuten kwam het ook op voorsprong. Nadat Yvar de Groot een goede mogelijkheid over schoot en van Delft, onterecht, een treffer zag afgekeurd wegens buitenspel was het Daniël Wildschut die binnenschoot. Nog voor de bezoekers het door hadden lag de bal alweer achter Otten. Nu was het van delft die het slimme aangeven van wildschut afmaakte. om drie minuten later zijn derde treffer te scoren nu op aangeven van Bas van Heerdt. Zo was de wedstrijd snel na rust beslist.  Het gaf Rosdorff de mogelijkheid om weer eens een jeugdspeler in te brengen. Jan Bogaards kwam in het veld voor Tobias Nakaart voor zijn tweede optreden in de hoofdmacht.  jeugdspelers die minuten maken in het eerste elftal, gedeeltelijk door nood geboren maar wel iets waar Koudekerk tevreden over kan zijn dit seizoen. Bogaards is niet de eerste en zal zeker niet de laatste speler zijn uit eigen jeugd die aan de deur rammelt. Koudekerk ging ondertussen gewoon door met lakker en goed voetballen,. Van Delft maakte zijn middag nog mooier door een kwartier voor tijd zijn vierde, Koudekerks vijfde, treffer achter Otten te schieten. Die kon er ondertussen alleen nog maar om lachen, al was het als de boer met kiespijn. Het slotakkoord was voor Ruben van den Berg. In zijn laatste thuiswedstrijd schoot de speler die komend seizoen lager gaat spelen een vrije trap achter Otten die er alleen maar naar keek. Niet lang hierna verliet van den berg het veld om plaats te maken voor Bryan Middelkoop. Waar eerder Sander Schmand plaats had gemaakt voor Jay Langejans. het leek even nog erger te worden voor S.J.C. maar de treffer van Daan van der Zwet werd afgekeurd wegen buitenspel. Deze keer wel terecht.

Na afloop was Ronald Rosdorff meer dan tevreden. "We hadden vandaag de juiste spirit, S.J.C. staat net boven ons, dus kunnen we alen maar tevreden zijn. het zou lekker zijn om volgende week bij zevenhoven nog een keer te winnen, dan sluiten we het seizoen in ieder geval lekker af. Aldus de trainer die er in geloofd volgend seizoen beter voor de dag te zullen komen.