Koudekerk legt het af tegen kampioenskandidaat.

Aarlanderveen 1

Jorn Poelwijk (schot)
Ellias Kameris
Salem Chemalli
Jeroen Lamboo (intikker)
Farhi Margoum
Lekan Adekayene
Jamal Kalisse
Marcel Verhaar

4e klasse A

24 november 2018 14:30

Opstelling

Het waren de details die de wedstrijd besliste, aldus Ronald Rosdorff na afloop van de wedstrijd tegen Aarlanderveen. Zij hebben net iets meer creativiteit en hebben dan ook de kwaliteit om een wedstrijd dood te maken. Het was Koudekerk - Aarlanderveen in het kort.

De wedstrijd was nog maar nauwelijks begonnen of de bezoekers hadden al de mogelijkheid om de score te openen. Jorn Poelwijk kon door de Koudekerkse defensie maar nauwelijks van het scoren worden afgehouden. Het was de beginfase waarin Koudekerk het even moeilijk had, uiteraard hadden de bezoekers een overwicht maar Koudekerk voetbalde de eerste helft gewoon mee. Het doel om het spel van de bezoekers te ontregelen leek aardig te lukken en de thuisploeg kreeg enkele kleine mogelijkheden maar profiteerde hier niet van. Dat Koudekerk het goed deed vertaalde zich naar de reactie bij Aarlanderveen op de bank wat zich meer dan regelmatig op een minder fraaie manier beklaagde over de leiding die zich, in de ogen van de bezoekers, regelmatig in de luren liet leggen door de grensrechter aan Koudekerk kant. Volledig onterecht want de meer dan uitstekend leidende Marco de Vries stond vaak op een lijn en kon met eigen waarneming de buitenspel situatie waarnemen. Ook op de twee kaarten die de bezoekers voor de rust kregen gepresenteerd was irritatie waarbij de tweede kaart de assistent trainer verbaal over de scheef ging richting scheidsrechter. Die heeft de verwensingen niet gehoord e daar mocht men bij de bezoekers zich gelukkig mee prijzen. Iets waar Ronald Rosdorff na afloop nog wel zijn irritatie over liet merken. Met name dingen die niets met het voetbal te maken hebben irriteerde de Koudekerk trainer., "waar gaat het nog over. als je zo een goede ploeg heb..."Dat de bezoekers over een goede ploeg beschikken is duidelijk. Met de ruime aanwas van buitenaf heeft het in iedere linie een speler met de kwaliteit een wedstrijd te beslissen. Voorin was het Jorn Poelwijk die halverwege de score opende door een verdedigingsfoutje bij Koudekerk dwars door het midden af te straffen.

Na de rust was het allemaal minder, toen de bezoekers al snel na rust de marge verdubbelde via Jeroen Lamboo leek de wedstrijd beslist. Toch kreeg Koudekerk nog wel een paar kansen. Vlak na de rust had het de mogelijkheid om gelijk te komen maar kon Michel du Chatinier de inzet van Sidney de Schepper keren en ook invaller Giovanni Lancel had nog de mogelijkheid om de slotfase spannend te maken. eerst zag de spits zijn schot gestopt maar even later had hij de aansluitingstreffer moeten maken toen bij de bezoekers iedereen onder de bal door ging en Lancel de bal plots op zijn voet kreeg. Helaas rekende de spits hier niet meer op en ging de kans om nog iets van een spannende slotfase hiermee verloren.

Na afloop keek aanvoeder Bas van Heerdt niet geheel ontevreden terug, de aanvoerder speelde vandaag weer op de nummer tien positie waar hij de laatste weken op de vleugel was geposteerd. Helaas was het niet genoeg vandaag. Maar Aarlanderveen heeft gewoon een goede ploeg was van Heerdt het met zijn trainer eens. Waar Aarlanderveen trainer van mening was dat de uitslag veel hoger had moeten uitvallen was Ronald Rosdorff het daar niet helemaal mee eens.

Koudekerk zakt naar de zevende plaats met twaalf punten, iets wat nog drie andere ploegen ook hebben. Volgende week speelt Koudekerk uit bij de nummer twee in de stand, Oegstgeest. Die hebben de punten nodig om het gat met Aarlanderveen niet te groot te laten worden en Koudekerk dat die wel weer eens een succesje kunnen gebruiken spreekt voor zich.