Alphia 1 - Koudekerk 1

Mannen Zaterdag standaard, 1, 3e klasse A

16 oktober 2010 14:30

Doorduin, W.A.

Koudekerk zet Alphia na rust opzij.

Het kan verkeren in het voetbal. Jaren lang moest Koudekerk hun meerdere erkennen in Alphia, slechts sporadisch werd er een succes geboekt. De laatste wedstrijden is het omgekeerd. Zaterdag won Koudekerk voor de derde keer op rij, doelcijfers over deze drie wedstrijden 10 voor en 3 tegen.

De zelfde elf als tegen Hazerswoudse Boys mochten starten van Pieter van Zoest in de derde derby op rij voor Koudekerk, de eerste twee werden gewonnen en een derde winst zou heel mooi zijn. Al leek deze winst al snel ver weg, Alphia startte fel en kreeg al binnen een minuut een kans via Michel Nolte maar deze zag zijn inzet worden gestopt door keeper Michael Kneulman. Even latser was Kneulman kansloos toen Remco Muller te laconiek zijn doelman wilde aanspelen en dit te kort bleek te zijn. Marco de Jeu pikte de bal op en liet Kneulman kansloos. Alphia was gedurende de eerste helft de betere ploeg en koudekerk wist geen kansen te creëren, het enige gevaar kwam via Mark van Leeuwen. Bij Alphia was Ramon van Gulik als rechtsback geslachtofferd om Jeroen de Pater als bewaker van van leeuwen te laten fungeren. Maar ook deze kon de snelle aanvaller nauwelijks bijbenen, het was aan de machteloosheid bij Koudekerk voorin te danken dat Koudekerk amper gevaarlijk was voor de goal van Martijn Zijlstra. Het enige kansje was voor Oege Pennin maar zijn inzet ging voor de goal langs.

De tweede helft was nog maar enkele minuten oud toen de wedstrijd zich omkeerde, Alphia viel aan en claimde een overtreding op Michel Nolte. De scheidsrechter zag hier niets in en liet doorspelen terwijl Nolte bleef liggen in de 16 meter van Koudekerk. Koudekerk was het met de scheidsrechter eens en schakelde razendsnel, een pass op Mark va Leeuwen en die liet Jeroen de Pater en Pascal Hoogeveen kansloos in hun poging hem te stoppen en toen Martijn Zijlstra uit zijn doel kwam was het een koud kunstje om de gelijkmaker binnen te schieten. Een gelijkmaker die veel kwaad bloed zette bij Alphia over het doorspelen. Iets wat toch een beslissing is van de scheidsrechter. Vanaf dat moment draaide de wedstrijd en kon Koudekerk ineens wel kansen creëren. Met nog 20 minuten op de klok was het dan ook raak. Ruben v/d Berg schoot raak en leek alles er op dat Koudekerk geloofde in een overwinning. Bij Alphia kwam de goal van v/d berg hard aan, de ploeg ging vol op de aanval spelen en bracht Ramon van Gulik in het veld als stormram om onrust te zaaien in de Koudekerkse defensie maar alles wat de thuisploeg probeerde, het lukte niet om de gelijkmaker achter Kneulman te krijgen, al moest Kneulman zich af en toe goed laten gelden. In de blessuretijd viel er nog wel een goal. Joep van Tulder was in de rust in het veld gekomen voor Stefan van Tol en vierde zijn rentree na een blessure met een fraaie derde treffer voor Koudekerk. Uit een counter kapte van Tulder eerst zijn  tegenstander uit om vervolgens keeper zijlstra het zelfde lot te laten ondergaan. Dit was de definitieve beslissing, vond ook de scheidsrechter. Die liet niet eens meer aftrappen.

Koudekerk behoud de aansluiting bij de kop en kunnen zich opmaken voor de wedstrijd tegen L.S.V.V. op 30 oktober.

Opstelling Koudekerk:  Michael Kneulman, Simon van Leeuwen(90+2Jeroen Koot), Vince van Goozen, Bart v/d Hulst, Richard van Heijningen, Nick van Houten, Ruben v/d Berg©, Remco Muller, Stefan van Tol(46.Joep van Tulder), Oege Pennin(80.Robert Koot), Mark van Leeuwen.

Niet ingezet: Mark Jongeneel.

Toeschouwers: 200