Woubrugge E2 - Koudekerk JO11-2JM

Koudekerk JO11-2JM

E-Pupillen (najaar), E2, 5e klasse 02

16 oktober 2010 10:00

Vandaag zijn de weergoden wederom met ons: na een  kletsnatte nacht is er vanmorgen een perfect voetbalweertje.

De wedstrijd gaat tegen oude bekenden van ons, Woubrugge E2.

Verleden jaar hebben wij deze jongens tweemaal verslagen dus er is goede hoop op een overwinning.

Pim is op vakantie dus heeft Thom het stof van zijn keepers handschoenen geblazen en is vandaag onze keeper.

Verder hebben we geen vervanger gezocht, we spelen zonder wissel en hopen dat iedereen heel blijft.

Over het algemeen gaat de wedstrijd gelijk op, er zijn kansen over en weer. Wessel neemt het vijandelijk doel onder vuur (o.a. met een lobje) maar helaas zonder succes. Cedric komt meerdere malen door aan de rechterkant maar zijn voorzetten komen net niet op de juiste plaats. Ian en Lars laten deze eerste helft de Woubrugse spitsen kansloos door fel en kort te verdedigen.

Joost en Koen combineren als vanouds langs de gehele linkerkant.

Ondanks dit goede spel komt koudekerk toch op een 1-0 achterstand. Hierna recht Koudekerk de ruggen en gaat verbeten op jacht naar de gelijkmaker. Deze komt er kort daarna ook als Joost (met rechts!!) na een aanval die loopt via Cedric en Wessel de gelijkmaker binnenschiet 1-1-!!

Een ander hoogtepunt van de eerste helft is een ware heldendaad van onze keeper, Thom.

Mat ware HaraKiri- neigingen stort hij zich in de baan van een loeihard schot: Thom zweeft op een kleine meter hoogte als de bal en Thom’s buik onzacht met elkaar in aanraking komen, de plof is in de wijde omtrek te horen.

Gevolg: géén doelpunt en Thom die naar adem happend ter aarde stort en daar even verdoofd blijft liggen.

Kort hierna volgt het rustsignaal. Gezien het spel en de stand hebben we vertrouwen in een goede afloop.

Maar helaas – voor de oplettende lezer inmiddels een wekelijks terugkerend item – de eerste minuten na rust  geeft Koudekerk de wedstrijd uit handen: binnen twee minuten tijd loopt Woubrugge uit naar 3-1. Ook zien we in deze fase wederom volgens “goed”  F1 (verleden jaar) en E2 gebruik een aftrap die zachtjes uitgedrukt niet best is en bijna de derde tegentreffer in drie minuten tot gevolg heeft.

Kort hierna valt wel de 4-1 en is de wedstrijd gespeeld.

Het siert onze jongens dat ze toch op een 2e doelpunt blijven jagen, het laatste kwartier is Koudekerk heer en meester. Helaas levert dit slotoffensief niet meer op dan  twee handenvol corners (Ian en Lars afwisselend mee naar voren, goed gezien!!) Schoten van Koen, Wessel, en  Joost treffen ook geen doel.