Valken'68 F1 - Koudekerk JO9-1

Koudekerk JO9-1

F-Pupillen (najaar), F1, 2e klasse 01

16 oktober 2010 10:00

F1 onderuit tegen Valken’68……………

By: Jay on 16-10.2010

Vandaag moesten we uit tegen Valken’68.

Het was een kille dag met een koude wind die dwars over het veld heen blies. Na een lange reis (afslag leiden zuid was afgesloten waardoor we via Leidschendam moesten) werd er eindelijk aan gekomen bij Valken’68.

Toen de warming up klaar was kon er begonnen worden aan de wedstrijd. Wij waren gekomen voor de 3 punten maar stonden al binnen 5 minuten tegen een 1-0 achterstand aan te kijken. Eigenlijk ging het aardig op en was het balbezit misschien nog wel in ons voordeel. Maar omdat er weinig gecombineerd werd en er ook niet goed aangesloten werd (we speelde te ver uit elkaar) kwamen wij eigenlijk niet tot echte kansen. Na 13 minuten was er eindelijk een kans. Na een mooie diepte pass van Julian kon Sem alleen op de keeper aflopen. Maar deze maakte zijn doel goed klein door uit te komen en wist de bal knap tegen te houden. Met deze 1-0 werden de kleedkamers ingegaan. In de 2e helft was het beeld niet anders. Een hard werkende VVK moest het afleggen tegen het combinerende Valken’68 en na 5 minuten in de 2e helft was het helaas weer raak voor Valken 2-0. Onze jongens knokte echt voor elke meter en deden hun stinkende best maar het mocht echter niet baten, want in de 29ste minuut werd er weer gescoord door Valken en stond het 3-0. Toch wist VVK nog te scoren. In de 32ste minuut was het Sem die de bal vanuit een scrimmage tegen de touwen wist te drukken en zo de stand op 3-1 bracht. Helaas was dit niet voor lange duur want Valken wist ook snel het net te krullen en tekende voor de 4-1. Dit was ook tevens de eindstand. Dit was toch wel een tegenvaller. Want in principe had Valken nu niet echt een top team. Het verschil zat hem echt in het passen en vrijlopen en het op de man dekken, eigenlijk het voetballen zonder bal. Want de individuele klasse en strijd was aan de kant van VVK echt beter. Hier moeten we dus maar goed op gaan trainen de komende tijd. Volgende week zijn we vrij maar dan staat er een schaduw wedstrijd op het programma tegen sv Overbos uit Hoofddorp. We gaan er dan weer met frisse moed tegenaan en pakken de draad van het overwinnen gewoon weer op. Mannen jullie hebben allemaal goed jullie best gedaan en we gaan gewoon goed oefenen op deze punten.

Groetjes van een trotse vader / trainer.