Van de trainers

Onder 11, JO11-1, 3e klasse 2

2 december 2017 10:15

JO11-1 Kampioen.

De eerste seizoenshelft zit er bijna op. Nog één wedstrijd te gaan in de 3e klasse en dan staat de winterstop zo goed als voor de deur. De JO11-1 bestaande uit een groep die al grotendeels jaren samenspeelt. De start van het seizoen was direct voortvarend en de eerste wedstrijden in de beker werden al direct overtuigend gewonnen. Ook al waren er soms wel degelijk moeizame momenten te bespeuren, uiteindelijk werden er continu resultaten geboekt met een groot doelpuntenverschil. Deze lijn werd ook doorgetrokken in de competitie en al snel kreeg de JO11-1 van Koudekerk de stempel kampioenskandidaat van de tegenstanders. De eerste wedstrijd werd met 11-0 gewonnen en gedurende het seizoen varieerden de uitslagen tussen 3-0 en 16-1. Gezegd mag worden dat de jongens en dame tijdens de wedstrijden waarin het erg makkelijk ging en het doelpunten regende, zij als team bleven voetballen. In de laatste wedstrijden hadden we op iets meer tegenstand en uitdaging gehoopt, omdat wij tegen de nummers 2, 3 en 4 moesten spelen. Uiteindelijk liep ook in deze wedstrijden de stand op tot 6-0, 4-0 en 5-0. Deze uitslagen kwamen voort uit een goede samenhang binnen het team waarbij de aanvallers erg productief waren, terwijl de verdediging zo vast als een huis stond. Dit heeft gezorgd voor een voorlopig doelsaldo van 79 doelpunten voor en maar 4 doelpunten tegen in 10 wedstrijden. Er mag dan ook wel gesteld worden dat qua statistieken en spel de JO11-1 van Koudekerk de terechte kampioen is.

Met 0 verliespartijen en een groot verschil met de afgelopen tegenstanders wordt er toch eigenlijk wel uitgekeken naar de competitie na de winterstop, waarbij er hopelijk in een hogere klasse gestreden mag worden. Dit zal voor de jongens en dame meer uitdaging geven wat de wedstrijden hopelijk meer spanning geeft en het voor het team leuker wordt. De complimenten voor Jasper, Thomas, Giel, Rajana, Siebe, Duko, Luuk en Stijn met het spel waardoor zij hebben gezorgd voor het behalen van het kampioenschap in de 3e klasse. En dan gaan we ons langzaam opmaken voor de nieuwe competitie om er een sportief, leerzaam, maar vooral een leuke 2e seizoenshelft van te maken.

Peter en Jorin.