Koudekerk 1 - Hazerswoudse Boys 1

Mannen Zaterdag standaard, 1, 3e klasse A

9 oktober 2010 14:30

Macco, J.

Koudekerk – Hazerswoudse Boys, een echte derby.

In het voetbal bestaan er ongeschreven regels, zo laat je een speler nooit een penalty nemen die hem heeft versierd. Sinds zaterdag is er zo een regel bij: Laat nooit een linksback een penalty nemen als hij al bijna 80 minuten dol is gedraaid door Mark van Leeuwen. Justin Meijer dacht dit wel te doen en schoot de bal zo ver naast dat hij bijna de hoekvlag raakte. Vermoedelijk koste deze misser de Boys 3 punten want Koudekerk was op het moment van de misser niet in staat om de Boys van het doel weg te houden.

Het was een echte derby, uitspraken in de pers om de tegenstander te prikkelen en een stevige start van de wedstrijd. Uiteraard ontbrak de gele kaart voor Bart Sol ook in deze derby niet. Koudekerk had toen al lang een voorsprong in handen. Al binnen het kwartier was Justin Meijer Mark van Leeuwen helemaal kwijt. De voorzet van van Leeuwen was door Stefan van Tol achter keeper Jan Sol gewerkt en op deze voorsprong was op dat moment niets af te dingen. Al had de thuisploeg het geluk dat scheidsrechter Macco slechts een gele kaart zag in een actie van Vince van Goozen die met een gestrekt been vrij hard doorging op Justin Meijer, iets wat later Remco Muller ook zou overkomen, tot groot ongenoegen van de bezoekers die moord , brand en om rood schreeuwde. Helaas voor de Boys zag de scheids dit niet en deed het af met geel. De scheidsrechter gaf later aan dat hij dacht dat het een soort derby was. Misschien dat het daarom leek of hij even de grip kwijt was en dit corrigeerde met drie gele kaarten in vier minuten, waaronder de traditional voor Bart Sol al wist niemand waar die voor was. Verder was het Koudekerk was voetballend meer in huis had dan de bezoekers. Die hadden Fysiek de overhand en dus was er wat dat betreft weinig nieuws onder de zon.

Na de rust waren de bezoekers die vol op de aanval gingen spelen. Toch wisten ze geen echte kansen te creeeren, tot 10 minuten voor tijd toen Michael Kneulman Wouter Vente tegen de grond werkte en de bezoekers de uitgelezen mogelijkheid kregen op de gelijkmaker. Justin Meijer schoot de bal echter ruim naast en verprutste hiermee de grootste kans van de wedstrijd want ondaks het feit dat zelfs keeper jan Sol in de slotfase meer in de 16 meter van Koudekerk te vinden was dan in zijn eigen leverde dit geen goals op. Over het geheel gezien een aardige eerste helft en een tweede helft die veel minder was, bij Koudekerk was men duidelijk. Men was gelukkig met de drie punten, al had een puntendeling een beter beeld van de wedstrijd gegeven.

Volgende week speelt Koudekerk deel drie in de derby sfeer. Alphia is de tegenstander op sportpark de Beilen.

Opstelling Koudekerk: Michael Kneulman, Simon van Leeuwen, Vince van Goozen, Bart v/d Hulst, Richard van Heijningen, Nick van Houten, Ruben v/d Berg©, Remco Muller, Stefan van Tol(70.Rutger Dubbeld), Oege Pennin(79. Maarten Koot),Mark van Leeuwen.

Toeschouwers: 350