Nieuwkoop E2 - Koudekerk JO11-1

E-Pupillen (najaar), E1, 3e klasse 02

9 oktober 2010 9:00

Nieuwkoop E2 – Koudekerk E1      09 oktober 2010

Vandaag moesten we al vroeg vertrekken naar Nieuwkoop. Om negen uur stond de wedstrijd op het programma. Helaas was keeper Kevin weer geblesseerd. Deze keer was hij niet van zijn fiets gevallen, maar had onze trainer Yvar tijdens de training iets te fanatiek op doel geschoten en had Kevin nog steeds last van zijn pols.  Voetballen kon hij wel, dus nam hij weer de plek van Rini over en Rini ging weer in de goal staan. Grote klasse Rini!!

Nieuwkoop staat onderaan in de competitie. Alles wees erop dat we het vandaag niet heel moeilijk zouden krijgen. We kwamen in de zevende minuut dan ook op 0-1. Het was Jan die de bal prima in het doel schoot. We hielden het meeste balbezit en eigenlijk kon Nieuwkoop niet echt gevaarlijk worden. In de 13e minuut ging onze verdediging in de fout. Een snelle counter van Nieuwkoop werd genadeloos afgestraft. Jarno, Kenan en Rini waren kansloos. 1-1. Na een kwartier begonnen we pas echt lekker op stoom te komen. Via de rechterkant werden we steeds gevaarlijker. Kevin liet zien dat hij over een prima Aktie beschikt en een goede voorzet. Een van zijn voorzetten bereikte in de 16e minuut Sven. Sven is een echte spits en knalde de 1-2 tegen de touwen! Even later werd het zelfs 1-3. Weer was het Sven die de goal maakte. Deze keer was het met een mooie volley! Uit een corner van Sven wist Berend de 1-4 op het scorebord te brengen. Berend speelde twee man uit en schoot de bal onhoudbaar in de korte hoek.

De tweede helft kwam Nieuwkoop beter uit de strartblokken. Al snel kregen ze twee mooie kansen. Gelukkig voor ons werden die niet benut. Beide keren was Rini onze redding. Daarna kregen wij weer de overhand. Jarno was aan de rechterkant terecht gekomen. Wekelijks laat hij net als alle andere mannen zien dat ze groeien in het team. Jarno is een slimme voetballer. Met een heel bekeken passje zette hij Sven vrij voor het doel. Sven is een spits dus dat betekende 1-5. De volgende goal was ook weer een mooie. Bradley kreeg de bal op het middenveld, speelde twee man uit en zag in zijn ooghoek Jarno weer helemaal vrij staan. Jarno gaf de bal perfect op maat aan Sven die met zijn blonde krullen de 1-6 scoorde. Mooie aanval mannen! Tussendoor had Nieuwkoop nog een goal gemaakt……….. oh nee, er verdween een schoen in onze goal en de bal ging naast, haha.  De 1-7 kwam weer op naam van Jan, die vandaag trouwens een lekkere wedstrijd speelde. Weer was jarno de aangever trouwens! Tien minuten voor tijd speelde Berend zich vrij en gaf een perfecte trap over een meter of 25 naar Jarno. Ook hij wist met deze kans wel raad, 1-8. Nieuwkoop wist nog iets terug te doen. Ze scoorde de 2-8. Dit was trouwens wel de mooiste goal van de dag. De rechtsbuiten van Nieuwkoop knalde de bal diagonaal in de kruising langs Rini. In de laatste minuut sneden Kenan en Jan met een dubbele een-twee door de verdediging van Nieuwkoop en Jan was de afmaker. 2-9.

Jongens vandaag was het niet een heel moeilijke wedstrijd. Volgende week spelen we thuis tegen Woubrugge. Winst betekent weer een patatje. En een mooie plaats in de comeptitie. Dus jongens vrijdagavond vroeg naar bed allemaal en de drie punten pakken tegen Woubrugge.
Hier staan foto's van deze wedstrijd

Groeten van jullie leiders en trainers