Koudekerk JO9-1 - ASC F1

ASC F1

F-Pupillen (najaar), F1, 2e klasse 01

9 oktober 2010 8:45

F1 moet punten delen met ASC……………

By: Jay on 09-10.2010

Vandaag moesten we thuis tegen ASC. Deze mannen waren nog ongeslagen en stonden 2e op doelsaldo achter Oegstgeest, dit zal dus weer een zware pot worden. Na de warming up duurde het even voordat we konden beginnen, er moesten namelijk nog wat mannen van Oegstgeest uit de kleedkamer komen. Eenmaal begonnen zagen we weer een gretig VVK die er gelijk boven op zaten. Dit werd in de 7e minuut al beloond met een goal. Na een pass van Noah, kapte Sem zijn man uit en schoot de bal vanuit de zijkant hard tegen de touwen 1-0. Dit was een lekkere start. VVK bleef goed voetballen waardoor ASC eigenlijk niet echt gevaarlijk werd. Onze mannen achterin gaven weinig weg en werden daarbij goed geholpen door het middenveld en voorhoede, er werd dus goed voor elkaar gevochten. Er waren nog wel wat kleine kansjes voor VVK maar er werd helaas niet meer gescoord. We gingen dus met de 1-0 voorsprong de kleedkamers in. Na wat limonade gedronken te hebben en wat oppeppende woorden begonnen onze mannen weer aan de 2e helft, alle ouders waren trouwens weer op tijd… ;-) Het beeld in de 2e helft was niet anders. VVK werkte weer hard voor elkaar en gaven niet veel kansen weg. Maar uiteraard was ASC niet gekomen om te verliezen en voerde het tempo op. Halverwege de 2e helft was er nog een hard schot van Jay die door de keeper van ASC knap uit de uiterste hoek werd gehaald (deze keeper was trouwens zo groot dat de meeste dachten dat hij op de brommer naar VVK was gekomen……….) Maar ook Thomas moest nog een paar keer in actie komen. In de 32ste minuut wist hij een nog een bal prachtig te pakken die hard en hoog werd ingeschoten. Helaas bleef zijn goal niet leeg. In de 35ste minuut wist ASC toch nog te scoren. Vanuit een schot kwam de bal tussen een hoop spelers van VVK en ASC terecht en als in een flipperkast ging de bal voor het goal heen en weer en belande pardoes zo ineens in het goal 1-1 jammer. Onze mannen wilde geen genoegen nemen met die ene punt en dus werd het goal op gezocht van ASC. In de 39ste minuut was er nog een mooi afstand schot van Julian die richting de kruising vloog. Maar helaas, met deze keeper van ASC waren hoge ballen toch te pakken en werd het een corner. Helaas leverde deze niets meer op en eindigde het duel in 1-1. Dit voelde voor ons toch wel als een nederlaag, maar we hadden goed gespeeld. Volgende week staat Valken ’68 te wachten en dan pakken we gewoon weer die 3 punten. Mannen goed gespeeld en lekker geknokt.

Groetjes van een trotse vader / trainer .