Koudekerk overlopen in Benthuizen

BSC '68 1

Justin Zoutendijk (volley)
Lennart van den Berg (intikker)
Justin Zoutendijk (intikker)
Lennart van den Berg (schot)
Lody Dijkhuizen (scrimmage)
Branko Sandifort
Stevan Klamczynski
Justin Zoutendijk
Martijn Poort
Lody Dijkhuizen
Rick Harteveld

Mannen, 1, 3e klasse A

21 oktober 2017 14:30

Opstelling Koudekerk 1

Er was nog geen kwartier wedstrijd voor nodig en Ronald Rosdorff had alle hoop op een goed resultaat al opgegeven. "Als er achterin niemand de bal wil hebben en we voorin geen duel om de bal winnen is het onmogelijk om een resultaat neer te zetten. Het was een korte samenvatting waarin alles was gezegd van Koudekerk kant.

In tegenstelling tot de wedstrijd bij Kagia had Rosdorff nu wel de beschikking over Lancel, Die stond dan ook in de spits naast Jorin Roosenbrand die zich vorige week nog tot matchwinnaar wist te kronen en vandaag compleet onzichtbaar was. Net als veel van zijn  medespelers trouwens. De thuisploeg waande zich in Luilekkerland. Het kon vrijuit voetballen en nog binnen het kwartier was het beslist. De thuisploeg stond al met 2 - 0 voor en met name bij de tweede treffer, waarbij Fabian Roosenbrand zich over de achterlijn liet passeren, moet de trainer zich de laatste haren uit het hoofd hebben getrokken. Justin Zoutendijk had op fraaie manier de score al snel geopend en nog binnen het kwartier was het 2 - 0 via Lennart v/d Berg. Toen vlak voor de rust de thuisploeg ook nog op 3 - 0 kwam na een korner die er in een keer in vloog was er een wonder nodig om dit Koudekerk nog aan een resultaat te helpen. Slechts 1 keer was Koudekerk in de buurt van de B.S.C. goal te vinden toen Giovanni Lancel binnen de zestien meter over het been van de tegenstander ging, het was in de ogen van Scheidstrechter Piet Opdam niet genoeg voor een strafschop. Lancel ontving later in de eerste helft nog wel een gele kaart na een overtreding uit frustratie. Dit gaf Opdam het platform voor de Opdam show waarbij hij reserve keeper Michael Kneulman wegens commentaar uit de dug out stuurde.

Voor de tweede helft probeerde Rosdorff om wat te forceren door meer grip op het middenveld te krijgen. Hiervoor schoof Ruben v/d Berg door naar het middenveld en kwam Sander Weijman in de plaats van Cedric Borgers in het veld. Het was gewaagd met de jonge Weijman naast Christian Vergunst achterin te zetten. De thuisclub maakte snel gebruik van de onwennigheid van dit centrale duo van Koudekerk en Lennart v/d Berg scoorde zijn tweede treffer van de middag. Voor Koudekerk was het nog niet over bij deze 4 - 0. Het verloor Ruben v/d Berg die uit de wedstrijd werd geschopt door Jelle Verhoef, die eerder deze week werd vrijgesproken van vijf wedstrijden schorsing en zich in de eerste helft al provocerend gedroeg met lobjes en uitdagen met de bal aan de voet. Verhoef liet zich gaan na eerder te zijn aangepakt door v/d Berg en trapte de middenvelder onder de ogen van Opdam op de achillespees. Opdam zag er geen kwaad in en v/.d Berg moest zich laten vervangen door Daniel Wildschut. Het laatste wapenfeit was de 5 -0 van Lody Dijkhuizen. De laatste vijfentwintig minuten hadden ook schriftelijk afgedaan kunnen worden.

Koudekerk bewijst zichzelf een slechte dienst met deze wedstrijd, volgende week komt Soccer Boys op bezoek en dat beloofd weinig goeds. Ronald Rosdorff kon ook werkelijk niets goeds vermelden over deze wedstrijd. Niemand die de bal wil hebben, een middenveld wat zich verstopt en een spits die op en eiland staat. Rosdorff heeft iets om over na te denken de komende week.