Koudekerk op karakter langs Kagia

10 februari 2018 14:30

L.W.M. Apperloo

Opstelling

Waar Koudekerk het er vooraf al over had, We gaan vanaf nu alleen maar omhoog kijken, lijkt Kagia een probleem te krijgen. Anton wijsman was duidelijk en had het over mentaliteit. iets waar ook Ronald Rosdorff op kon wijzen, alleen dan in positieve zin. De 3 - 2 winst betekende wel dat Koudekerk dit seizoen zes punten pakt van een tegenstander waar het traditioneel veel problemen mee heeft, dat zegt eigenlijk genoeg.

Bij Koudekerk was het al snel duidelijk, de ploeg ging ver. Het zocht constant het randje op en kreeg daarbij hulp van Scheidsrechter Apperloo. Die liet stevig voetbal toe en floot niet kinderachtig, echter zonder het uit de hand te laten lopen en de thuisploeg had dat net iets beter door. Het zette gelijk druk en de bezoekers ontsnapte in de openingsfase door het oog van de naald toen een vrije trap van Bas van Heerdt van de lijn kon worden  gehaald anders was het helemaal een dramatisch begin geweest voor de bezoekers. De bezoekers kregen nog wel een onverwachte steun in de rug toen Joey van Beelen ontsnapte aan de aandacht van de verdediging met een zweem van buitenspel op Toni van Ooi af kon gaan. De doelman tikte de aanvaller licht aan die gewillig naar de grond ging en Apperloo de bal op elf meter legde. Rens Lamboo schoot het buitenkansje raak. Koudekerk ging echter niet bij de pakken neerzitten en pakte stevig door. Vlak voor rust hield Ruben v/d Berg hield niet in tijdens het duel met Thijs van der Schinkel en van der Schinkel moest naar de kant. Juist in die periode dat de bezoekers met tien man stonden sloeg Koudekerk toe. Sidney de Schepper omspeelde keeper Sander Hoogervorst en Koudekerk ging met een gelijke stand de rust in, waar Kagia dacht dit met een voorsprong te doen. Na die 1 - 0 hadden wij de kans om de wedstrijd op slot te gooien, aldus de maker van de openingstreffer na afloop. Dan krijgen we zomaar die gelijkmaker tegen en stort het na rust helemaal in.

Na de rust was het Koudekerk wat de bezoekers kort op de huid zat en verdient op,voorsprong kwam. Kevin veltman beroerde de corner van Bas van Heerdt en Koudekerk kwam op voorsprong. Niet te geloven, hij kan hem er zo inlopen, blikte Wijsman terug op de 2 - 1 van van der Zwet. De ontevredenheid zou nog verder stijgen toen Tom Hoejenbos zich kinderlijk liet foppen door Angelo Roosberg. De snelle verdediger geloofde nog wel in een bal waar Hoejenbos dacht dat deze achter zou lopen, Toen Hoejenbos Roosberg voorbij zag komen kon hij niets anders dan de Koudekerker aan de arm gaan hangen en Apperloo wees ook nu naar de stip. Jordy Melchert liet schoot snoeihard recht binnen, al zat Hogervorst er nog aan was de bal onhoudbaar. Koudekerk zat op rozen met 3 - 1. Kagia gooide alles op alles met een wanhoopsoffensief en dat het daar nog uit op 3 - 2 kwam was weer reden voor Rosdorff om zijn onvrede uit te spreken. het gaat dan toch weer te gemakkelijk hoe we die goal weg geven, verder was de trainer meer dan tevreden met het spel misschien niet zo maar zeker met de getoonde inzet.

Koudekerk aanvoerder Bas van Heerdt keek tevreden terug. Wij maakte het ze heel moeilijk met ons spel en daar moeten we op voort borduren, dan gaan we het veel ploegen nog moeilijk maken.

Koudekerk  klimt een plaatsje en ziet het gat met de ploegen onder de rode streep groeien, voor Kagia behoud vier punten op de gevarenzone en lijkt zich nog zorgen te moeten gaan maken.