Koudekerk deelt punten met Zwammerdam

Zwammerdam 1

Daniel van Leeuwen (intikker)
Jorin Roosenbrand (afstandschot)
Assist: Rick Vogels
Daniel van Leeuwen (schot)
Mitchell Bons
Mitchell Bons
Ole Jansze
Nick van den Berg
Gerald van Asselt
Ole Jansze

Mannen, 1, 3e klasse A

21 april 2018 14:30

Opstelling Koudekerk 1

Voor beide ploegen was het zo dat er niet mocht worden verloren, voor de thuisploeg was winst eigenlijk nodig om boven de rode streep te geraken. Dat was waar Koudekerk nu stond en die wisten dat het bij een puntendeling het gat van één punt in stand zou houden en dat het nog een wedstrijd te goed heeft.

Wat men dan ook zou verwachten is een thuisploeg die de gasten snel onder druk zouden zetten maar niets was minder waar. De bezoekers konden rustig de kat uit de boom kijken en mochten zich als eerste in de buurt van de goal van Emiel Samsom melden, dit echter zonder echt gevaarlijk te worden. De eerste keer dat de thuisploeg zich in de zestien meter bij Koudekerk melde was het wel gelijk raak. Daniel van Leeuwen kon van dichtbij Tony van Ooi verschalken en zijn ploeg op voorsprong brengen. Koudekerk was het toen even kwijt, zag Yvar de Groot al vroeg uitvallen wat tot de nodige omzettingen gaf met het inbrengen van Kevin Veltman. Vanaf dat moment kreeg Koudekerk meer vat op de wedstrijd en wist het nog voor de rust op voorsprong te komen. Eerst was het Ricardo van Rijswijk die met een vrije trap in de kruising de ploegen weer op gelijke hoogte bracht en niet veel later was het Rick Vogels die de bal terug kon leggen op Jorin Roosenbrand die zo Koudekerk op voorsprong bracht.

Na de rust was er bij de thuisploeg blijkbaar iets door gedrongen dat de kans om nacompetitie te ontlopen bij deze tussenstand bijna was verkeken en zocht het wat vaker de aanval. Hierbij zich regelmatig vergaloppeerde door in de buitenspelval te lopen. Koudekerk was daartegenover enkele keren gevaarlijk in de tegenstoot. Samsom verkeer zich bijna op een vrije trap van Fabian Roosenbrand. Naarmate de wedstrijd voorderde gingen ook de omstandigheden hun tol eisen. Bij menig speler begon het pijpje leeg te raken. Bij Koudekerk kwamen Giovanni Lancel en Wessel Bakker in het veld voor Jordi Melchert en Rick Vogels. Lancel kreeg nog een opgelegen kans om zijn ploeg aan drie punten te helpen maar draaide de verkeerde kant op. Lancel had daarmee de marge weer kunnen herstellen want vlak na dat hij was ingevallen was het Daniel van Leeuwen die vrijbaan kreeg van scheidsrechter Mourabi die niet in ging op het vlagsignaal van de Koudekerk assistent, blijkbaar aan het twijfelen gebracht door de vele protesten van de kant van de thuisploeg, liet hij doorspelen bij een zuivere buitenspel situatie en kon van Leeuwen de gelijkmaker aantekenen. Iets waar man zich bij Koudekerk terecht over beklaagde. Zonder succes uiteraard. In de slotfase werd het een uitputtingsslag, Wessel Bakker kwam in het veld voor de leeg gespeelde Rick Vogels en daarmee was Koudekerk door zijn wissels heen.  Met hangen en wurgen vochten de Koudekerkers naar het einde en vielen de spelers na het eindsignaal bij bosjes neer.

Na afloop waren beide ploegen niet veel opgeschoten met het gelijke spel, hoewel Koudekerk gelijk komt in punten met L.S.V.V. lopen beide ploegen een punt uit op W.D.S. Wat het allemaal waard is weet men op 26 mei wanneer de laatste wedstrijden zijn gespeeld. Het lijkt erop dat Koudekerk met L.S.V.V. , Zwammerdam en Leiden het gaan uitvechten.

Volgende week speelt Koudekerk bij Soccer Boys, de kampioen speelt nergens meer voor maar wonnen vandaag wel van W.D.S., een bonuspunt in Bleiswijk zou Koudekerk heel goed uitkomen.