Effectief Koudekerk opent goed tegen Blauw Zwart

23 september 2017 14:30

Vaalen, K. van

Opstelling

Co Adriaanse zal met genoegen hebben gekeken naar Koudekerk  - Blauw Zwart, immers de uitslag van 5 - 1 deed vermoeden dat de thuisploeg een redelijk eenvoudige middag heeft gehad. En hier komt Co om de hoek kijken met het woord "scorebordjournalistiek"want niets is wat het lijkt en zeker de uitslag niet.

het "vernieuwde"Koudekerk heeft aanvallend zich goed versterkt en die aanwinsten lieten zich vandaag gelijk zien. Na de snelle openingsgoal van Jordy Melchert waren het de bezoekers die grote delen van de tijd op de helft van de thuisploeg vertoefden. Creëerden kansen, maar met name spits Adrian Koziel had nogal eens problemen met de oriëntatie en schoor voornamelijk over en naast de goal van Koudekerk. In die goal Tony van Ooi, hij was duidelijk het andere probleem voor de Blauw Zwart aanval. Was er eens een bal op ,de goal was van Ooi de grote sta in de weg en de thuisploeg mocht hem dan ook dankbaar zijn dat het geen tegentreffer kreeg. Aan de andere kant was het Sander Captijn in het Wassenaarse doel die zich knap in de steek gelaten moet hebben gevoeld. De openingstreffer was dan een moment van niet scherp beginnen maar dat het met rust 3 - 0 stond. Kevin Veltman kreeg alle ruimte om wat kap en draaiwerk te verrichten om vervolgens de balk in het kruis te jagen en vlak voor rust was het Giovanni Lancel die kinderlijk eenvoudig zijn bewaker Mats de Koning opzij zetten en Captijn verschalkte. Zo stond er 3 - 0 op het bord en was niemand het erover eens dat dit een gelopen partij was.

Dat bleek wel vlak na rust toen Koziel wel raak schoot en weer geloof in de Wassenaarse ploeg bracht. Koziel liet een minuut later het na om de aansluitingstreffer binnen te schieten, of noemen we dat gewoon heel goed keeperswerk van van Ooi? Het bleek in ieder geval dat Koudekerk de punten nog niet binnen had. De bezoekers drongen steeds meer aan en Koudekerk kraakte achterin. Voor de rust was Angelo Roosberg al met een blessure aan de schouder uitgevallen en vervangen door Jay Langejans en kort na de rust raakte ook Christian Vergunst geblesseerd. Jorin Roosenbrand verving hem. Toen ook de maker van de openingstreffer Jordy Melchert met een blessure naar de kant moest (Rick Vogels was zijn vervanger) Was het even zoeken naar de nieuwe posities. Meevaller was dat Blauw Zwart toen helemaal niet meer aan de verdediging dacht en Jay Langejans ook niet. Gevolg was dat Jay de bal kreeg zich ontdeed van een verdwaalde Blauw Zwarter en de bal klaar legde voor Lancel. Boem en Koudekerk had de marge weer op drie.  De beslissing viel een kwartier voor tijd toen Rick Vogels nog wel geloofde in een bal waarvan iedereen dacht "Die gaat uit"Vogels hield hem binnen, Lancel was ondertussen weer in de buurt van de 16 meter van de bezoekers gekomen en Captijn was weer geslagen. De rest van de tijd probeerde de bezoekers het nog wel maar murw geslagen van de dodelijke effectiviteit van Koudekerk zorgde ervoor dat er dat het geloof weg droop uit de bezoekers. Toen scheidsrechter van Vaalen afblies was het dan ook Koudekerk wat met een lach van het veld kwam.

Bij wassenaar was men tevreden over het veldspel, iets minder over het afmaken en zeker niet over hoe er werd verdedigd, of juist niet werd verdedigd. Men vond de overwinning zelfs enigszins terecht omwille van de oude voetbal wet "Als je de kansen niet afmaakt kan je nooit winnen"en dat deed Koudekerk een heel stuk beter.

Koudekerk gaat met een goed gevoel volgende week richting Leiden waar het de L.S.V.V.`70 treft. Aftrap op het "Wim Mugge Sportpark"is om 14:00 uur.