Meer dan verdient punt voor Koudekerk bij D.W.O.

DWO 1

Wouter Bakker (schot)
Dicenzo Tjin
Dylan Flohr
Kevin Mbemba
Marwan Moradi
Jorin Roosenbrand (scrimmage)
Jersey Lee Riley
Casper Schutte
Wouter van Ginkel (schot)
Marwan Moradi
Jordy Melchert (penalty)

Mannen, 1, 3e klasse A

25 november 2017 14:30

Opstelling Koudekerk 1

Meer dan gelukkig viel Ronald Rosdorff Jordy Melchert om de nek. Melchert was ziek en kon niet starten. De laatste tien minuten kwam hij in het veld voor Daan van der Zwet, schoot de gelijkmaker binnen en had zelfs bijna de 2 - 3 op zijn naam gebracht. Zover ging het sprookje niet maar het behaalde punt was meer dan terecht.

Op en zwaar veld was het de thuisploeg die zich als eerste melde voor het doel van Koudekerk, het zou het begin zijn van een wedstrijd waarin Koudekerk heel diep moest gaan. Behalve het zware veld was de fysieke kracht van de tegenstander ook iets wat mee telde. Vooral Fabian Roosenbrand had het moeilijk tegen de sterke Dicenzo Tjin.  een voordeel wat Koudekerk had was de te scherp staande aanvallers van de thuisploeg, het leverde een flink aantal buitenspel situaties op die allemaal terecht werden afgevlagd, dit tot ergernis van D.W.O. trainer Arie van der Padt die bij het ingaan van de rust scheidsrechter de Jong opzocht om zijn beklag te doen over met meegaan van de leidsman, of het vlaggen van Joey Mansveld. Lekker was het voor Koudekerk om te weten dat de Jong een rapporteur had die op lijn van de koudekerk verdediging zat en tot de conclusie kwam dat er geen 'gestolen' momenten bij zaten. Wellicht dan van der Padt zijn aanvallers de regels nog eens moet uitleggen. Immers het was Kevin Mbemba die de bal overnam van Wouter Bakker terwijl hij in buitenspel positie stond. Hiermee ontnam hij Bakker de kans om vrij op Michael Kneulman af te gaan. Die kans was er even later wel, Bakker kon een pass die dwars door de Koudekerk defensie kwam vrij meenemen en ronde koeltjes af. De thuisclub op voorsprong en daar was op dat moment terecht. Koudekerk kwam maar sporadisch in de buurt van de goal van de thuisclub. Meer dan een enkele korner en een zwakke vrije trap kon Koudekerk in de eerste helft niet laten zien.

Na de rust was het iets wat Koudekerk wel vaker laat zien dit seizoen, het speelt beter en weet ook meer in de buurt van de goal van de tegenstander te komen. Hoewel het nog een paar keer door het oog van de naald kruipt bij aanvallen van de thuisploeg komt er wel iets van "hier is iets te halen"in het spel van de bezoekers. Hoe het dan gebeurd is iets wat je niet dagelijks ziet maar het begint bij zwak uitverdedigen van Wouter Bakker die de bal recht omhoog schiet, hieruit komt de bal via Yvar de Groot en een aantal D.W.,O. spelers die niet weten  waar en hoe ze de bal weg moeten krijgen pardoes voor de voeten van Jorin Roosenbrand. Die denkt niet na en uit de draai schiet hij de bal richting doel waar hij bij de tweede paal rustig over de lijn hobbelt. Koudekerk put hier moet uit en zet aan. Sidney de Schepper schuift vaker in en doet dat na tachtig minuten nog een keer. Hierbij wordt hij gestuit door Dylan Flohr middel;s een overtreding en waar heel Koudekerk een fluitsignaal verwacht laad de Jong nu door spelen en is het Wouter van Ginkel die de 2 - 1 binnen schiet. dit tot grote woede van alles wat Koudekerk is. Het levert Yvar de Groot een gele kaart op. Die kaart had hij al getrokken voor ik iets kon zeggen aldus de middenvelder. Beetje jammer want hij floot prima. Toch had Koudekerk de leidsman ook nog een keertje mee. Een hoge bal de zestien meter in werd door Jordi Spruijt een handsbal en dat op een manier die hem een selectie voor het Nederlands volleybal team had opgeleverd. zelf had de verdediger het erover dat hij naar achteren was getrokken. De Jong had er geen boodschap aan. De bal ging op de stip en Jordy Melchert stuurde keeper Jim van Leer naar de verkeerde hoek. Melchert stond op dat moment nog maar net in het veld als vervanger van van der Zwet. En hiermee was de koek nog niet op want Melchert leek in de slotseconde nog op weg om zijn ploeg drie punten te bezorgen. Van der Leer had alle geluk van de wereld dat hij nog net een handje achter de bal kon krijgen anders was Koudekerk er nog met drie punten vandoor gegaan.

Melchert was na afloop misschien nog wel meer teleurgesteld dat hij de derde treffer niet maakte dan dat hij de gelijkmaker binnenschoot. Het maakte Rosdorff niet zo veel uit. Die was tevreden met het punt. Als je zo op achterstand komt geef je er niets meer voor aldus de trainer. Die gasten hebben het prima opgepakt. Was zijn slotnoot.

Koudekerk pakt een verdient punt en kan zich opmaken voor Zwammerdam, een getergd Zwammerdam want dat kreeg met boter en suiker van van Nispen en zal, zeker tegen Koudekerk, wat goed willen maken.