Koudekerk voelt zich gepakt.

LYRA 1

Stef Koene
Sander Harmsen
Dennis Schouwstra
Nicky Mast
Bob Zwinkels
Coen van Mil
Coen van Mil (penalty)

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse/3e klasse 2) LPK 3A - nr11 2C nacompetitie

23 mei 2017 19:00

Pieterman, E.

Opstelling Koudekerk 1

Het moest wel op een bizarre manier eindigen tussen Koudekerk en Lyra. Maar de manier waarop nu de beslissing viel zette veel kwaad bloed aan de kant bij de bezoekers. 180 minuten hadden geen doelpunten opgeleverd en toen na 16 minuten in de tweede helft van de verlening Ruben v/d Berg de bezoekers op 0 - 1 schoot had scheidsrechter Ed Pieterman de fluit al in de mond om af te fluiten. Waar toen die extra tijd weer ineens vandaan kwam blijft voor iedereen een raadsel.

Koudekerk trainer Alex Redel had een tactisch plan uitgedacht waarbij men hoopte op de snelheid voorin en dat de tegenstander toch iets meer de goal zou zoeken en dan kon koudekerk er snel uit. Het leek nog te werken, het eerste schot was dan wel van Lyra maar ging ver over. het eerste doelgevaar was van Daan v/d Zwet die strandde op keeper Ritchie de Vreede. Even later was het Michael Kneulman die een zwabberbal van Laurens van Marrewijk pareerde was het echt begonnen. Er vielen de nodige kansen te noteren voor de rust, hiermee legde beide ploegen ook hun probleem bloot. Het afmaken van die kansen. De grootste was voor Lyra. Een schot van John Lagerwerf werd door Kneulman uit de kruising getikt. even later was het Ricardo van rijwijk die zijn doelman bijstond door de bal van de lijn te halen, iets wat Ruben v/d Berg diep in de tweede helft ook moest doen. Koudekerk had zeker niet minder kansen. Yvar de Groot probeerde het met een vallende kopbal en zo ging het redelijk op en neer, qua kansen dan want voetballend was de thuisploeg beter. Het wist alleen geen raad met het strijdplan van de bezoekers. Het mocht zich zelfs gelukkig prijzen dat het nog aan de verlenging mocht beginnen want in de laatste minuut van de reguliere speeltijd was het Bas van Heerdt de Vreede en heel Lyra liet schrikken. Zijn schot ging via de vingertoppen van de Vreede op de lat.

Zo werd er een verlening noodzakelijk, Koudekerk bleef volharden in het eigen spel maar kwam er bijna niet meer uit. Alex Redel had zijn wissels al in de reguliere speeltijd moeten toepassen en kon dus geen verse kracht meer inbrengen. Op het tandvlees sleepte Koudekerk zich naar het einde. Yvar de Groot raakte nog de lat en op het moment dat iedereen al aan strafschoppen dacht en de scheidrechter al met de fluit in de mond stond was het Ruben v/d Berg die een afgeslagen corner lang iedereen binnen schoot. Koudekerk in euforie want dat kon toch niet meer mis gaan. Maar niemand had rekening gehouden met de scheidsrechter. Ed Pieterman had ineens nog wat tijd gevonden en liet nog vrolijk even doorgaan. Toen Lyra zich met de moed der wanhoop nog een keer in de richting van de goal van koudekerk waagde was daar ineens het fluitje en gaf Pieterman een strafschop. Ricardo van Rijswijk zou een overtreding hebben gemaakt en de bal ging op de stip. Koudekerk was met stomheid geslagen, al zou er een overtreding zijn gemaakt was dit buiten het strafschop gebied. Niettemin werd het cadeautje door Coen van Mil binnen geschoten en kon Koudekerk met een domper aan de strafschoppen beginnen.  Voor Koudekerk schoten Rick van Tol, Sidney de Schepper, Ricardo van Rijswijk en Sander Blijleven raak, Lyra schoot vijf keer raak. Ruben v/d Berg was de laatste Koudekerker die trapte. En uitgerekend de man die de wedstrijd lek te beslissen zag zijn strafschop worden gestopt. Koudekerk ligt er uit en houd hier een wrange na smaak aan over. Lyra mag in de volgende ronde kijken of het degradatie kan afwenden en moet hierin afrekenen met Nieuwkoop. Succes.

Na een afkoel periode kon Alex Redel alleen maar lof spreken over zijn ploeg. Ik ben super trots op de ploeg. We hebben gewerkt als paarden en gevochten als leeuwen maar wat hier gebeurde is ongelofelijk. Ik had graag nog twee wedstrijden gespeeld aldus de vertrekkende trainer. Die nog even terug keek op vier jaar Koudekerk met drie keer nacompetitie. Volgend jaar Alecto kijken, bij mijn dochters, een jaartje niets doen en dan zien we wel weer.

Sander Blijleven kon het ook nog niet geloven. We hebben heel lelijk gevoetbald, maar dat was ook de bedoeling. En dan met die strafschoppen blijft het een loterij. We kunnen niemand iets kwalijk nemen. Aldus de verdediger die volgend seizoen de kleuren van R.C.L. verdedigd.

Koudekerk blijft ook komend seizoen derde klasser, bij nader inzien kan men trots zijn op wat het dit seizoen heeft gepresteerd. Na het vertrek van de volledige voorhoede was er al gesproken over degradatie voetbal maar lange tijd bleek de ploeg de enige die nog in de buurt van Lugdunum kon blijven. Pas laat in het seizoen ging het minder en brak scorend vermogen de ploeg op. Maar met het behalen is er iets neergezet waar men met een goed gevoel op kan terugkijken, al eindigt het toch wel met een wrange nasmaak.