Koudekerk - Lyra, het is nog niet beslist.

LYRA 1

Robin Vijverberg
Bob Zwinkels
Sander Harmsen
Ton Kuyvenhoven
Dennis Schouwstra
Nicky Mast

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse/3e klasse 2) LPK 3A - nr11 2C nacompetitie

20 mei 2017 16:30

Visser, A.G.

Opstelling

Het is nog niet over tussen Koudekerk en Lyra. zaterdag bleven de ploegen steken op 0 - 0 waarbij gezegd moet worden dat het niet zo saai was als de uitslag doet vermoeden. Al waren de kansen zeldzaam. Alex Redel was dan ook gematigd tevreden. tevreden over het feit dat er geen kans is weggegeven maar wat minder over het feit dat het niet lukte om de zeldzame kansen, die Koudekerk zeker had, af te maken.

Verassing in de opstelling bij Koudekerk was Bas van Heerdt, de aanvoerder wordt in de zomerstop geopereerd aan zijn knie maar vond zich fit genoeg om te starten. Het was een welkome versterking voor Koudekerk, dat alleen Daan van der Zwet wegens een schorsing moest missen. Met Rick Vogels als diepste spits moest het van de snelheid komen. Voor de rest liet Koudekerk de tegenstander komen en die hadden daar duidelijk moeite mee. De eerste kans was dan ook voor Koudekerk. Rick Vogels profiteerde van het schutteren van Laurens van Marrewijk maar schoot vervolgens hoog over de goal van Ritchie de Vreeden. Zo kreeg Koudekerk nog twee goede kansen voor de rust. Rick Vogels zag zijn inzet worden gekeerd door de Vreeden en Yvar de Groot mikte te hoog. De gasten uit de Lier wisten echter geen enkele keer het doel van Michael Kneulman serieus  te bedreigen zodat de 0 - 0 ruststand niet geheel onverwacht was. Als er dan iemand zich daar over mocht beklagen was het de thuisploeg.

na de rust bleek da de knie van van Heerdt toch weer opspeelde en hij zich liet vervangen door Jordy Melchert. Ook bij de bezoekers was er gewisseld en werd Koudekerk wat meer vast gezet. Mede daardoor werd het gat tussen de spits en het middenveld zo groot dat Rick vogels, wanneer hij een keer in balbezit kwam, de bal niet kwijt kon. Hierdoor werd de tweede helft een stuk minder. Bij Koudekerk stond het verdedigend erg goed en werden vrijwel alle duels gewonnen. Met name Ricardo van Rijswijk had het lastig tegen de snelle Yasin Ozkok maar uitgerekend vandaag speelde van Rijswijk zijn beste wedstrijd van het seizoen en schakelde dit gevaar vrijwel volledig uit. Ronald Rosdorff kon er ook niet meer van maken dan dat Koudekerk het zich een stuk gemakkelijker had kunnen maken wanneer men zich voor de rust had weten te belonen. "We durven te weinig van de goal af te komen" was de gedachte van de assistent  die komend seizoen het stokje van Redel over neemt. dat is jammer want verdedigend staat het als een huis. Maar met de uitslag konden zowel Rosdorff als Redel leven. Het is nu zaak dinsdag het af te maken. Bij Lyra gaan ze er vanuit dat het thuisvoordeel beslissend zal zijn. Daar werd het doelpuntloze gelijke spel als bloedeloos bestempeld en had men zich verbaasd dat Lyra niet in staat was geweest om een doelpunt te maken, maar een befaamd voetballer had ooit de opmerking dat wie niet schiet ook niet scoort, en dat heeft Lyra in negentig minuten maar een keer weten te doen. dus zo onlogisch is die uitslag niet. Niet te min, dinsdag zal er gescoord moeten worden. Gebeurt dit niet binnen 90 minuten komt er een verlening en eventueel strafschoppen. Dus een doelpunt gaat er zo wie zo vallen.