Meerburg E4 - Koudekerk JO11-2JM

Koudekerk JO11-2JM

E-Pupillen (najaar), E2, 5e klasse 02

2 oktober 2010 8:45

Vandaag de vierde wedstrijd in deze najaarscompetitie. Het is onze eerste echte uitwedstrijd en de tegenstander is Meerburg.

Na een korte warming-up begint de wedstrijd op het mooie kunstgrasveld van Meerburg.

Koen is weer terug na zijn blessureleed van verleden week, we zijn dus compleet:

Pim op doel, Ian, Lars en Wessel achterin, in het midden Cedric en Koen , als spits Thom.

Joost begint als reserve en zal spoedig invallen.

Koudekerk begint slordig met een matige aftrap, iets wat we verleden jaar ook al veel zagen en waarvan verwacht mag worden dat deze fout nu toch langzaam uit het spel verdwijnt.

Het levert direct de eerste doelkans op voor Meerburg maar het schot verdwijnt via Pim naast het doel.

De wedstrijd gaat redelijk gelijk op en er zijn kansen over en weer.

Zo zijn er van onze kant schoten van Koen en Thom en is  Joost net te klein om een voorzet van Cedric in te koppen.

Helaas komt Meerburg na een goede aanval op een 1-0 voorsprong. Ian en Wessel die bij eerdere gevaarlijke situaties nog redden konden op treden  moeten nu een tegendoelpunt toestaan.

Met deze achterstaand gaan we rusten en er is nog altijd hoop op een goede afloop want in principe zijn we niet minder dan dit Meerburg.

Helaas moeten we toch in de  2e helft de meerdere erkennen in Meerburg. Vooral fysiek is Koudekerk de mindere. Meerburg bestaat dan ook louter uit 2e jaars e-tjes terwijl wij op Pim na alleen eerstejaars in het team hebben.

Het 2e doelpunt van Meerburg is ietwat discutabel, de bal wordt uit de handen van Pim getikt en vervolgens tegen het net geschoten maar de scheids keurt dit goed en dus staan we met 2-0 achter. Hierna wordt het vrij snel 3-0 en is de wedstrijd gespeeld.

Lars red in de slotfase de Koudekerkse eer nog met een hard schot van afstand langs de Meerburgse keeper: 3-1, waarna Meerburg nog 4-1 maakt, tevens eindstand.

Volgende week een herkansing op de eerste overwinning in deze klasse!!