Oegstgeest F1 - Koudekerk JO9-1

Jay Huis (schot)

F-Pupillen (najaar), F1, 2e klasse 01

2 oktober 2010 9:45

F1 onderuit tegen goed voetballend Oegstgeest……………

By: Jay on 02-10.2010

Vandaag moesten we uit tegen Oegstgeest. Deze mannen hadden vorige week met 7-0 gewonnen van Foreholte (wij met 3-4). Dit zal dus een zware wedstrijd worden. Na de warming up werd er begonnen aan de wedstrijd. Al snel was te zien dat de mannen van Oegstgeest qua voetbal al een stuk verder waren dan VVK. Voordurend hielden de mannen van Oegstgeest het veld breed en lieten de bal mooi rond gaan. Ook achterin stonden fysiek sterke mannen die hun tegenstander geen meter ruimte gaf. Al snel werd er door Oegstgeest door middel van mooi combinatie voetbal gescoord 1-0. Onze mannen wilde wel maar wisten niet goed om te gaan met het knappe positiespel van Oegstgeest. In de 10de minuut was het weer Oegstgeest die de bal strak tegen de touwen drukte 2-0 . Onze jongens lieten het er niet bij zitten en zette nog een stapje extra. Omdat wij meer oog hadden voor de bal i.p.v. onze tegenstanders liepen wij vaak achter de mannen van Oegstgeest aan. In de 12de minuut was er weer een aanval van Oegstgeest die goed onderschept werd door Dimitrie. Deze schoot de bal weg, maar precies naar een speler van Oegstgeest. Deze twijfelde niet en haalde meteen strak uit, vol in het gezicht van Koen, AAAAi dat deed even pijn. Nog geen 5 minuten later was Koen alweer de ongelukkige. Een hard schot kwam precies in de buik van Koen en alweer was er pijn. Al zoekende naar lucht kwam de bal voor de voeten van Koen en kaatste ook nog eens in onze eigen goal 3-0, het zat Koen en ons niet mee. Dit was tevens de rust stand. Even tijd voor limonade. In de 2e helft probeerde VVK er alles aan te doen om deze achterstand om te zetten, maar Oegstgeest bleef lekker tikken. Al snel naar rust wist Oegstgeest weer te scoren 4-0 en nog geen paar minuten later werd het zelfs 5-0. In de 35ste minuut wist VVK dan eindelijk tot scoren te komen. Het was een corner voor VVK die genomen werd door Noah. Deze legde de bal rustig terug op Thijs die direct de bal hoog in schoot. Hier had de keeper van Oegstgeest geen antwoord op 5-1. Helaas duurde het niet lang of Oegstgeest had het doel ook alweer gevonden 6-1. In de 38ste minuut was het toch weer VVK die het net deed krullen. Met een scherpe voorzet van Noah kwam Jay los van zijn tegenstander en deze schoot de bal diagonaal in 6-2. Net voor tijd wist Oegstgeest toch nog te scoren en brachten daarmee de eindstand op 7-2. Ja deze tegenstander was op dit moment toch nog een maatje te groot. Met name door goede veldbezetting en positiespel was Oegstgeest ons de baas, net zoals RCL dat eerder deed. Aan inzet lag het vandaag niet want jullie hebben allemaal goed geknokt, TOP gedaan mannen. Volgende week staat ASC op het programma, ook dit zal een zware wedstrijd worden. Deze mannen staan namelijk ongeslagen boven ons. Maar als wij er weer met zijn alle voor knokken, komt het zeker goed.

Groetjes van een trotse vader / trainer