eerste competitiewedstrijd in de 2e klasse

Koudekerk JO9-1

Levi Verbree (schot)

29 oktober 2016 9:40

2e klasse voor ons, wat een mooi resultaat uit de beker competitie. De mannen verdienen dit, en als gevolg daarvan dus op naar de 1e wedstrijd. We spelen uit bij VV Alphen en mogen aantreden tegen de JO9-1. Een mooie openingswedstrijd van de bekercompetitie. Jammer genoeg is Siebe geblesseerd, na overleg met de trainers is besloten om gewoon met het team aan te treden, dus zonder wissels. Siebe is er wel bij om aan te moedigen en gaat bij Marvin staan.

Stiekem nog even gekeken hoe de tegenstander het in de beker heeft gedaan, zij zijn op de 5e plek geeindigd (2e klasse beker), dus het zou wel eens een prima tegenstander voor ons team kunnen zijn.

Met "zonder" wissels dus beginnen we aan de wedstrijd, wellicht door de rust in de herfstvakantie oogt iedereen lekker fit, en dat is te zien aan de inzet. Ook blijft iedereen netjes in positie spelen waardoor we eigenlijk al vroeg in de 1e helft wat overwicht krijgen. De 1e kansen dienen zich aan (Dinand schot op de paal) en de tegenstander komt al onder druk. Bij omschakelingen wordt er goed geluisterd naar de coaching van Marvin en er wordt dan ook als team gepresteerd.

Bij de volgende aanval is het wel raak, 0-1 door Dinand, mooie treffer, 15e minuut. Max heeft alle rust in het doel en zorgt ervoor dat de bal rond de middenlijn aankomt als hij uitschiet, zijn we weer op de helft van de tegenstander!

Het is rust en tijd voor limonade. Marvin geeft de mannen de nodige aanwijzingen en iedereen is gretig voor de 2e helft.

De 2e helft vangt aan en Alphen is het duidelijk niet eens met deze stand, ze zitten kort op de bal en Koudekerk komt onder druk de 1e 10 minuten. Max pakt de nodige ballen eruit en gelukkig is de tegenstander niet effectief met de corners en aanvallers, omdat wij als team blijven spelen en de posities goed bemannen, is er eigenlijk geen gevaar.

We komen er weer in en krijgen weer overwicht, en de daarbij behorende kansen. De bal valt voor Levi na een uittrap van Max en na een dribbel schiet Levi netjes in de rechterhoek langs de keeper, die nog duikt maar kansloos is, 32e minuut. 2-0 en dat is ook de eindstand. Complimenten voor het team met deze prestatie. Heel goed gewerkt als team en goed geluisterd naar de instructies van de trainer Marvin (Stan kon niet aanwezig zijn vanwege een heftruck rijbewijs examen).

De volgende competitiewedstrijd is 12 november thuis om 08:45 uur tegen WVC JO9-1.