Koudekerk wint laatste competitiewedstrijd

13 mei 2017 14:30

Slierendrecht, W.

Opstelling

Een wedstrijd in het teken van de nacompetitie, het was duidelijk dat zowel Koudekerk als Floreant speelde met de handrem erop. Voor beide ploeg stond er niets meer op het spel voor wat de competitie betrof. Maar gezien het feit dat beide ploegen nog aan de bak moeten in de nacompetitie was het vooral en kwestie van heel houden en, indien mogelijk, schorsingen voorkomen.

Dat laatste was dan ook gelijk de moeilijkste opgave voor Koudekerk. Zeker wanneer een scheidsrechter zich niet kan inleven in de wedstrijd en het laat lijken of er heel wat op het spel staat kan het zomaar gebeuren dat er speler de dupe hiervan zijn. Daan v/d Zwet is de ongelukkige bij Koudekerk. In de poging een bal te onderscheppen raakte hij een tegenstander en kreeg prompt geel voorgeschoteld door de arbiter van dienst en moet dus de eerste wedstrijd van het treffen in de nacompetitie missen. Voor de rust viel er verder weinig opmerkelijks waar te nemen op het veld aan de Gruttolaan, buiten het feit dat arbiter Sliegendrecht het met beide trainer verbaal aan de stok kreeg op een manier die bij de toeschouwers alleen de lachspieren in beweging kreeg.

De tweede helft was nog maar nauwelijks begonnen of de beslissing in de wedstrijd was gevallen. Bas van Heerdt, na lange tijd weer eens in de basis begonnen, liet zien dat hij zijn specialiteit niet was verleerd. Van een ruime twintig meter knalde de aanvoerder de bal snoeihard achter de kansloze Stefan van der Meer. Een opleving die de wedstrijd goed deed., Het leek weer of er een wedstrijd aan de gang was. Floreant leek zich te beseffen dat met het spel van dat moment de handhaving moeilijk zou worden en zocht meer de goal van Sam van Tongeren op. van Tongeren verdedigde de Koudekerkse goal als dank voor zijn toegewijdheid van het afgelopen seizoen.  Maar toegegeven moet worden dat de opleving van korte duur was. Al snel verviel met in het risicoloze spel van voor rust. Het lokte bij Alex Redel de reactie van Het lijkt wel of in de enige ben wie het wat kan schelen. Daar leek de trainer gelijk in te hebben.  Koudekerk kabbelde naar de overwinning, alhoewel dat zomaar anders had kunnen zijn. Een hoge bal en van Tongeren zat ernaast, hiermee gaf hij Martijn Sluis een niet te missen kans voor een leeg doel. Maar geheel in de stijl van de wedstrijd wist Sluis deze bal hoog over het doel te krijgen. Dit was het laatste feit van de wdstrijd en kunnen beide ploegen zich voor de nastoot opmaken.

Koudekerk eindigt de competitie op de vijfde plaats met 12 punten achterstand op kampioen Lugdunum. Samen met Koudekerk gaan Nieuwkoop en CVC Reeuwijk, wat in de slotfase nog won van degradant Zevenhoven. Hierdoor staat B.S.C. met lege handen. Met Zevenhoven zakt Siveo af naar de vierde klasse en behalve Floreant moet ook Linschoten zich via P.D. wedstrijden zien te handhaven.

Koudekerk kan zich opgaan maken met een dubbel treffen met Lyra. zaterdag 20 mei speelt Koudekerk om 16:30 eerst thuis, dinsdag daar op (23 mei) volgt de wedstrijd in de Lier. Aanvangstijd daarvan is nog niet bekend.