Wederopstanding Koudekerk blijft uit.

CVC Reeuwijk 1

Joep van Keulen (kopbal)
Aksel Koopman (solo)
Lorenzo Stolwijk
Tom Verwaal
Norbert van Keulen
Menno Mouthaan
Kieran Dekkers
Paul Steenbergen

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

6 mei 2017 14:30

Wolf, R.

Opstelling Koudekerk 1

Drie, Vier honderd procent kansen, de frustratie was in de woorden van Alex Redel te horen toen in de slotfase het zijn ploeg maar weer niet lukte om doelman Rob verwaal te passeren. De trainer had gelijk, zijn ploeg ontbeerd het aan iemand die"gewoon de ballen erin in schiet" Kansen had Koudekerk genoeg maar men faalde schromelijk in de afwerking. Iets wat de thuisploeg beter deed en met 2 - 0 won.

De thuiswedstrijd was door Koudekerk met enig fortuin gewonnen, tot frustratie van CVC trainer Gerard Ruitenburg. Die liet geen spaan over van, in zijn ogen, het schandelijke voetbal van Koudekerk. Het leverde in de wedstrijd bij Reeuwijk een koele reactie op tussen beide trainers. Ook nu liet Ruitenburg zich weer compleet gaan in de richting van Koudekerk grensrechter Joey Mansveld. Joey Mantjes ha zojuist complet vrijstaand de 2 - 0 binnen getikt, echter nog voor Mansveld zijn vlag omhoog had gegooid was het scheidsrechter Wolf al opgevallen dat Mantjes zich in buitenspel positie bevond. Dus annuleerde de arbiter de treffer tot ongenoegen van Ruitenburg die in Mansveld de schuldige zocht. Toen later de arbiter dit uitlegde aan Ruitenburg was de trainer nog niet bekoeld. Toch had Ruitenburg weinig tot geen reden tot klagen. de wedstrijd was moeilijk op gang gekomen en er viel in het eerste kwart van de wedstrijd nauwelijks iets opwindends in de buurt van de goals. Zowel CVC als Koudekerk waren daar debet aan.  Pas na 25 minuten leek er iets te gebeuren. Koudekerk kreeg in korte tijd twee kansen om de score te openen. Rick Vogels had, wanneer hij was doorgelopen, de bal van Daan van der Zwet in kunnen tikken bij de tweede paal en vlak daarna had Yvar de Groot de mogelijkheid om de score te openen maar vond in Rob Verwaal zijn meerdere. Direct daarna was het wel raak aan de andere kant. Uit een corner was het Joep van Keulen die koppend de score opende. Ruben v/d Berg bij de eerste paal liet zich daar verassen. Deze tegentreffer was een tik in het gezicht van Koudekerk die daarna ook het minder van het spel hadden. Vlak na de rust had CVC de wedstrijd via Joey Mantjes de wedstrijd kunnen beslissen maar stond Kneulman dat in de weg. Al leek de goalie even out te gaan na de redding waarbij de bal vol in het gezicht kwam. gelukkig viel het mee en kon Kneulman de wedstrijd hervatten. Ondertussen was Yvar de Groot vervangen door Sidney de Schepper. Meer voetbal vanuit het middenveld was de bedoeling. Maar al snel leek de wedstrijd te worden beslist door de goal van Mantjes, welke de buitenspel treffer bleek te zijn. Koudekerk ontsnapte, vooralsnog, aan de beslissing. Die kwam even later wel en op een manier warbij Alex Redel met ongeloof naar moest hebben gekeken. De linksachter, Aksel Koopman, mocht het hele veld oversteken en in de Koudekerkse zestien meter aangekomen wist hij de bal ook nog binnen te schieten zonder dat er ook maar een Koudekerk er het hem moeilijk maakte. Dit was de beslissing in de wedstrijd. Koudekerk bracht met Rick van Tol en Bas van Heerdt nog wel aanvallend ingestelde spelers maar ook nu bleek het beslissende moment uit te blijven. er waren nog wel kansen maar Rob Verwaal liet alleen maar zien wat men al wist. Het is een uitstekende keeper en wist ook vandaag van geen wijken. Koudekerk liep nog wat extra schade op door gele kaarten voor Jordy Melchert en een hele domme van Ruben v/d Berg die op de helft van de tegenstander, onder de ogen van de scheidsrechter zijn tegenstander haakte. Het leverde bij Alex Redel alleen maar meer frustratie op met het idee beide spelers volgende week tegen Floreant te moeten missen.

Koudekerk verliest en CVC houd uitzicht op een vervangende periode. Een periode die Koudekerk al heeft en die kunnen zich gaan opmaken voor de nacompetitie. Dat moet dan een goed gevoel gaan aanvangen en dat kan men volgende week een zetje in de goede richting geven wanneer Floreant voor de laatste competitiewedstrijd naar de Gruttolaan komt. de Boskopers zijn al veroordeeld tot het spelen van promotie/degradatie wedstrijden en zullen dan ook tegen Koudekerk wellicht niet alles op alles zetten, al weet je maar nooit.