Koudekerk gaat weer onderuit.

Zevenhoven 1

Albert van Dieyen
Berry Peeters
Wesley Fransen (schot)
Nick Vis
Bart v/d Broek
Jasper Reijneker
Daan Brouwer
Senad Rasaljanin
Senad Rasaljanin
Luuk v/d Broek
Wesley Fransen (vrije trap)
Daan Brouwer (schot)

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

22 april 2017 14:30

Hamer, H.J.

Opstelling Koudekerk 1

Ongewild bewees Koudekerk hun oud trainer een goede dienst. Immers een nederlaag van Zevenhoven zou betekenen dat de club van Marcel Valk zou zijn gedegradeerd. Koudekerk was sinds het wonder op het Wim Mugge sportpark vorige week alsnog winnaar geworden van de tweede periode en kan zich dus gaan opmaken voor de nacompetitie. Maar wil het daarin iets gaan bereiken zal het snel een andere vorm moeten vinden.

Alex Redel kon, inmiddels een gewoonte, weer eens een aantal spelers van de lijst afstrepen voor het treffen met de hekkensluiter. Jordy Melchert was ziek, Bas van Heerdt en Ruben v/d Berg nog niet helemaal fit zaten op de bank en Fabian Roosenbrand en Ricardo van Rijswijk zaten een schorsing uit na hun respectievelijk vierde en zesde gele kaart. Die kaartenregeling begint inmiddels bij iedere amateurclub een last te worden. Vanaf de derde kaart staat een speler de rest van het seizoen op scherp. Ieder kaart vanaf dat moment is een schorsing. En dat met een scheidsrechter als dhr. Hamer die vandaag de leiding had vliegen de schorsingen je om de oren. Zonder dat er ook maar iets noemenswaardig was gebeurd in het veld waren er al drie namen in het boekje verdwenen. Voor twee van hen hield het een schorsing in. Het voetbal liet te wensen over. De thuisploeg wist dat het een wonder nodig had om aan degradatie te ontsnappen en Koudekerk is manmoedig op zoek naar de vorm waarin het het seizoen tot aan de winterstop speelde. gevolg was een matige eerste helft waarin de bezoekers slechts via Yvar de Groot een keer de goal van Jordy Aartman van dichtbij zagen. De thuisploeg probeerde het wel maar het was spits Mitchell Pijpers vandaag niet gegeven. Meerdere Keren vond hij doelman Michael Kneulman,  de enige Koudekerk die wel een voldoende, scoorde op zijn weg. met de 0 - 0 ruststand mocht Koudekerk zich dan ook niet ongelukkig prijzen.

Na de rust sloeg de thuisploeg wel toe. Jorin Roosenbrand ging in de fout en Wesley Fransen strafte dat onmiddellijk af. Niet veel later was het Mitchell Pijpers die een te korte bal van Christian Vergunst onderschepte en de wedstrijd kon beslissen maar Pijpers faalde wederom oog in oog met Kneulman. Diezelfde Kneulman was vlak voor tijd kansloos op een vrije trap van Wesley Fransen die zich hiermee tot redder van Zevenhoven kroonde. Dat in de slotminuut het voor Koudekerk nog zuurder werd toen invaller Daan Brouwer ook de derde treffer nog achter Kneulman schoot deed niet meer ter zake. Bij Koudekerk waren toen Bas van Heerdt en Ruben v/d Berg in het veld gekomen voor Daniel Wildschut en de aangeslagen Sander Blijleven. Het bracht bij Koudekerk wel gelijk meer voetbal maar het gebrek aan aanvallend vermogen breekt de ploeg op dat moment op. het was Ruben v/d Berg die het een paar keer probeerde maar zich vastliep op een over tal aan verdedigers en Bas van Heerdt probeerde een spitspositie in te vullen maar werd nauwelijks bereikt.

De nederlaag betekend dat Zevenhoven de degradatie minimaal een week uitgesteld en dat Koudekerk weer een plaatsje zakt op de ranglijst. Het staat inmiddels op de vijfde plaats en heeft Schoonhoven inmiddels op een punt achter zich. Volgende week ontvangt Koudekerk Perkouw op eigen veld. Ook tegen deze ploeg zal het niet meevallen om een goed resultaat te halen.  Wel is men verzekerd van nacompetitie, Alex Redel liet eerder deze week weten dat men daar eigenlijk niet meer op had gerekend en dat Koudekerk daarvan gaat genieten. Het is te hopen want de kans dat het een succes wordt is in deze vorm niet groot en dat zou wel een heel zuur afscheid zijn van Redel die toch iets heeft laten zien aan de Gruttolaan.