Koudekerk is het helemaal kwijt.

Linschoten 1

Senol Demirbas
Sam da Cruz
Fabian Savert
Jonathan Antonia (lob)
Tim Clements
Tom Mooij
Fabian Savert

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

8 april 2017 15:00

Doesburg, J.S.M.

Opstelling Koudekerk 1

De reactie van Alex Redel in de rust was veel zeggend. "Gelukkig is er een lekker zonnetje"was de reactie van de trainer terwijl hij van het veld af liep richting kleedkamers. Waar voor de winterstop alles leek mee te zitten lijkt Koudekerk nu alles tegen te zitten. Bij Linschoten was een vroeg eigen doelpunt de beslissing in de wedstrijd die helemaal in het straatje van de thuisploeg verliep. En zo verloor Koudekerk al voor de 6e keer sinds de winterstop.

Nog voordat er ook maar een doelkans was geweest stond Koudekerk al voor een zware opgave. tegen het stug verdedigende Linschoten moest er twee keer worden gescoord. reden was een corner na iets meer dan 5 minuten die door Sander Blijleven op ongelukkige wijze achter zijn eigen doeman werd gewerkt. Daarmee was de pech voor de bezoekers nog niet voorbij. Nog binnen het kwartier zag Redel Ruben v/d Berg uitvallen na een botsing met een tegenstander. De centrale verdediger verliet het veld met een volgestopte neus en daverde hoofdpijn. Veel voetbal plezier hadden de toeschouwers tot op dat moment nog niet beleefd. Koudekerk probeerde een gaatje te vinden in de defensie van de thuisploeg maar slaagde er maar niet in om keeper Thom Ankone in de problemen te brengen. Aan de andere kant had men bij Koudekerk de handen vol aan de snelle Jonatan Antonio die keer op keer achter de lange bal aanging. Dat leek na een half uur succes te hebben toen Antonio te snel was voor Ricardo van Rijswijk en Jorin Roosenbrand. Binnen de 16 meter ging Antonio gemakkelijk naar de grond en wees arbiter Doesburg naar de stip, bovendien was er geel voor van Rijswijk die daarmee weer een schorsing opliep. De strafschop werd door Vincent van Eijk snoeihard ingeschoten maar wel op de lat. Zo mocht Koudekerk van geluk spreken dat het bij rust een verschil van 1 goal kende.

Na de rust zag men bij Koudekerk Sander Blijleven als diepste spits. Rick van Tol, die vlak voor rust de geblesseerde Sidney de Schepper was komen te vervangen, vanaf rechts en Yvar de Groot van links zouden de aanvoer moeten zijn om Blijleven in stelling te brengen. Christian Vergunst nam de plaats van Sander in de verdediging over en Daan v/d Zwet bleef in de kleedkamer achter.  Het leverde eentweede helft op die een zeer eentonig beeld gaf. koudekerk bleef volharden in het voetballend proberen een gaatje te vinden in de defensie van de thuisploeg. die bleven stug met acht man achter de bal en wanneer het de bal kreeg ging die lang in de richting van Antonia en Sam da Cruz. Het bleek een tactiek waar Koudekerk zich volledig stuk op beet. Maar zelden lukte het om Blijleven in stelling te brengen. Een keer leek het succesvol maar Blijleven kwam een teenlengte te kort om de bal langs Ankone te krijgen. Voor de rest liepen de vleugels zich vast op een overmacht aan verdedigers bij de thuisclub. Naar mate de tijd ging dringen nam Koudekerk meer risico, het gaf meer ruimte weg achterin en zo kwam het met regelmaat in de positie dat er onreglementair moest worden ingegrepen. Het leverde Fabian Roosenbrand een kaart op die ook een schorsing tot gevolg had. Bij de thuisploeg was ondertussen Sam da Cruz vervangen door Fabian Savert en die liet zich gelijk gelden door een poging Rick van Tol door de omheining van het veld te persen en even later copleet onnodig door te lopen op Michael Kneulman. Vreemd genoeg bleef dit door Doesburg onbestraft. Wat wel werd bestraft was het slippertje bij Koudekerk achterin, Antonia maakte hier dankbaar gebruik van en met een lob liet hij Kneulman kansloos en besliste hiermee de wedstrijd. Weer een nederlaag voor Koudekerk, twee blessure`s en twee schorsingen.  Zo is het verlies een stuk groter dan de drie punten voor de ploeg waar voor de winterstop alles leek mee te zitten, maar dat blijkt maar van tijdelijke aard te zijn geweest.

Koudekerk krijgt twee weken om de wonden te likken, op 22 april gaat het op bezoek bij hekkensluiter Zevenhoven. Normaal gesproken zou je zeggen dat daar drie punten gaan worden gepakt, maar Normaal lijkt bij Koudekerk alles behalve normaal te zijn de laatste weken.

De nederlaag bij Linschoten houd bovendien in dat Koudekerk de derde plaats moet inleveren. Het staat nu vierde met de hete adem van Nieuwkoop in de nek. Het zal er alles aan moeten doen om het seizoen niet met een domper te laten eindigen.