Koudekerk op zoek naar vorm en punten in Schoonhoven.

Schoonhoven 1

Arie V ersluis (penalty)
Assist: Mike Slottje
Nabil Belail
Robin van Elteren
Julien Buijs
Sharam Omary
Jordy de Rek

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse A

25 maart 2017 15:00

Berg, H.J. van den

Opstelling Koudekerk 1

Hoewel niet iedereen even tevreden was na afloop van de puntendeling in Schoonhoven was het merendeel van de Koudekerk aanhang het erover eens dat het beter was als de afgelopen weken. Het zal Alex Redel goed doen dat het voetbal weer terug komt in zijn ploeg, zeker gezien de spanning die er weer is voor de plaatsen achter Lugdunum.

tegen Schoonhoven had Alex Redel zijn selectie bijna weer compleet, Ruben v/d Berg was geschorst en Daan v/d Zwet niet geheel fit maar verder waren het weer de bekende namen die aan de aftrap verschenen. In het zonnetje was er dan ook een prettige wedstrijd om naar te kijken, niet dat het allemaal hoogstaand was maar men liet elkaar voetballen en de ploegen waren aan elkaar gewaagd. Bij Koudekerk was Jordy Melchert het die nu de kans kreeg om zich in de punt van de aanval te bewijzen en het goed deed. De eerste kans van de wedstrijd was van Melchert die de lat raakte boven de veraste Sjef van Vlugt. Zo had Koudekerk het beste van het spel en kwam de thuisploeg weinig in de buurt van Michael Kneulman. het ging fout toen Amin Karroum in een ongelukkige actie van Sander Blijleven naar het gras ging en scheidrechter van den Berg het genoeg vond om voor een strafschop te fluiten. Arie Versluis schoot hard en raak en zo keek Koudekerk ineens tegen een achterstand aan. Het voetbal werd toen ook minder en de thuisploeg rook zijn kans. Koudekerk mocht toen Michael Kneulman dankbaar zijn dat de doelman rustig bleef toen Rogier Peltenburg dacht de 2 - 0 op zijn schoen te hebbe maar Kneulman pakte de bal en hield daarmee zijn ploeg overeind. Koudekerk herpakte zich en ging op zoek naar de gelijkmaker. die kwam dichtbij toen na een fraaie aanval Jordy Melchert werd bereikt en die zag zijn kopbal via de paal terug komen het veld in, even later was het wel raak. Mike Slottje had het gaatje gezien waar Yvar de Groot in door en oog in oog met van Vugt was het de keeper die het nakijken had. Zo was de stand weer in evenwicht en dat was overeenkomstig het spelbeeld.

Na de rust was Sidney de Schepper in het veld gekomen voor Jorin Roosenbrand, Duidelijk met het doel om meer aanvallende impulsen te brengen. het lukte maar gedeeltelijk want de tweede helft was van minder nivo dan wat beide ploegen voor de rust hadden laten zien. Veel lange ballen bij Koudekerk en ook veel balverlies. het maakte het kijkspel er niet beter op. helaas. de thuisploeg wilde nog aanspraak maken op de winst maar scheidrechter had het goed gezien dat Julien Buijs hier zijn hand voor had gebruikt en beloonde deze actie met geel. Een beloning die ook Rick Vogels en Ricardo van Rijswijk mochten ontvangen,. Voor van Rijswijk houd het in dat hij de derby volgende week tegen Zwammerdam vanaf de zijlijn kan bekijken want voor hem betekende het zijn vijfde kaart en dus weer een schorsing. Voor Koudekerk was er nog een mogelijkheid via Daan van der Zwet, nog geen minuut nadat hij Rick Vogels was komen vervangen nam hij de goal van van Vugt onder vuur, van Vugt kon maar nauwelijks redding brengen maar er was geen Koudekerker in de buurt o de rebound binnen te schieten. in de slotfase kwam Koudekerk nog goed weg toe aan de andere kant het de paal was die de treffer van Peltenburg in de weg stond. zo eindigde het met een uitslag waar iedereen zich in kon vinden. 1 - 1

Al was men bij Koudekerk er nog niet helemaal tevreden over. Te veel de lange bal gespeeld was het algemeen gehoorde euvel. Alex Redel zal in ieder geval blij zijn met de verbetering die er, zeker voor de rust, in zat. Volgende week de derby tegen Zwammerdam, dan telt het voetbal alleen niet meer.

Koudekerk houd de tweede plaats en ziet dat het een punt uit loopt op B.S.C.`68 Maar de strijd om de plaats achter Lugdunum blijft spannend.